19 Μαρτίου, 2024
Σύλλογος Μεταπτυχιακών Κοινωνικής & Αλληλέγγυας Οικονομίας
Expand search form
0 0.00

Cart

No products in the cart.

Blog

Ο ρόλος της Κοινωνικής Οικονομίας στη παραγωγή θετικού κοινωνικού αντικτύπου μέσω των πρωτοβουλιών των Δήμων

Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία

Από το 2009, με την έλευση της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα, το Ελληνικό Κράτος εμφανίζει σημαντική αδυναμία στην αντιμετώπιση των ολοένα αυξανόμενων οικονομικών και κοινωνικών θεμάτων που προκύπτουν ως απόρροια της κρίσης. Σε αυτή την κοινωνικοοικονομική κατάσταση, η Κοινωνική Οικονομία εμφανίζεται ως μια εναλλακτική πρόταση με νέες νόρμες, νόμους, αρχές, αξίες, εργαλεία και προσεγγίσεις προάγοντας την ανοικοδόμηση της κοινωνίας και της οικονομίας με στόχο το συλλογικό όφελος.

Στην παρούσα εργασία γίνεται προσπάθεια διερεύνησης των δυνατοτήτων που προσφέρει η Κοινωνική Οικονομία σε επίπεδο Τοπικής Αυτοδιοίκησης με κοινό στόχο την παραγωγή θετικού κοινωνικού αντικτύπου για τους ανθρώπους και το περιβάλλον. Μέσω της μελέτης περίπτωσης του προγράμματος Πόλη² του Δήμου Αθηναίων, που πραγματοποιήθηκε στο διάστημα 2018 – 2019 γίνεται κατανοητό το πώς η εισαγωγή για πρώτη φορά ενός συμμετοχικού τρόπου διακυβέρνησης εμπνευσμένου από τις αρχές της Κοινωνικής Οικονομίας, μπορεί να αποφέρει άμεσες και αποτελεσματικές λύσεις σε ζητήματα που αποτελούν πρόβλημα για την πόλη και τους κατοίκους της.

Γίνεται επίσης φανερό μέσα από συγκεκριμένα παραδείγματα, το πώς προβάλλοντας και στηρίζοντας επιχειρήσεις κοινωνικού χαρακτήρα, δημιουργείται άμεσο όφελος για πολλές διαφορετικές ευάλωτες και ειδικές κοινωνικές ομάδες και επομένως παράγεται θετικός κοινωνικός αντίκτυπος συνολικότερα.

Επιπλέον, βλέποντας το θέμα από πλευράς Δήμων η ωφέλεια είναι πολλαπλή καθώς πέραν της κοινωνικής, υπάρχει και οικονομικό όφελος όπως επίσης και το όφελος της ευκολότερης αποδοχής των διαφόρων δραστηριοτήτων από τη κοινωνία. Το οικονομικό όφελος προκύπτει επίσης πολύπλευρα τόσο από την ενεργή συμμετοχή των πολιτών όσο και από τις αυξημένες πιθανότητες επιτυχίας ενός προγράμματος.

Ο ρόλος της Κοινωνικής Οικονομίας στη παραγωγή θετικού κοινωνικού αντικτύπου μέσω των πρωτοβουλιών των Δήμων

Προηγούμενο Άρθρο

Εναλλακτικές Πηγές Κοινωνικής Χρηματοδότησης – Χρηματοδότηση από το Πλήθος και Ομόλογα Κοινωνικού Αντικτύπου

Επόμενο Άρθρο

Η Γιορτή των Σπόρων στις Σταγιάτες

You might be interested in …

Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία

Εφαρμογή Μεθόδων Κοινωνικής & Διοικητικής Λογιστικής και Μέτρησης Κοινωνικού Αντικτύπου σε Επιχείρηση Κοινωνικής Αλληλέγγυας Οικονομίας (Κ.ΑΛ.Ο.): Εφαρμογή στον Αστικό Συνεταιρισμό “Το Παγκάκι”

Οι επιχειρήσεις κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας (εφεξής και Κ.ΑΛ.Ο) αναπτύσσουν οικονομικές δραστηριότητες επιδιώκοντας οικονομικούς και κοινωνικούς στόχους, η δε οικονομική τους οργάνωση ακολουθεί τους κανόνες των ιδιωτικών επιχειρήσεων. Ειδικότερα, ενώ η αποτύπωση της λογιστικής εικόνας […]

Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία

Η σκιαγράφηση του προφίλ του Κοινωνικά Υπεύθυνου Καταναλωτή

Η σκιαγράφηση του προφίλ του Κοινωνικά Υπεύθυνου Καταναλωτή (ΚΥΚΑ) στοχεύει στη δημιουργία ενός καμβά που περικλείει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που χαρακτηρίζουν έναν καταναλωτή ως κοινωνικά υπεύθυνο και τον διαχωρίζουν από τον συμβατικό.

Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία

Οι διεργασίες της ομάδας ως βασικό συστατικό των Κοινωνικών Συνεταιριστικών Επιχειρήσεων Ένταξης: Μελέτες περίπτωσης σε Ιταλία, Σουηδία και Ελλάδα

Ο άνθρωπος από τη φύση του έχει έμφυτη την ανάγκη να συνυπάρχει και να συνεργάζεται με τους άλλους ανθρώπους, τόσο για την επιβίωση του όσο και για την εξέλιξη του, έχει την ανάγκη να ανήκει […]

WordPress › Σφάλμα

Παρουσιάστηκε ένα κρίσιμο σφάλμα σε αυτόν τον ιστότοπο.

Μάθετε περισσότερα για την αποσφαλμάτωση του WordPress.