26 Απριλίου, 2024
Σύλλογος Μεταπτυχιακών Κοινωνικής & Αλληλέγγυας Οικονομίας
Expand search form
0 0.00

Cart

No products in the cart.

Blog

Εναλλακτικές Πηγές Κοινωνικής Χρηματοδότησης – Χρηματοδότηση από το Πλήθος και Ομόλογα Κοινωνικού Αντικτύπου

Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία

Οι Φορείς της Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας, προκειμένου να είναι σε θέση να προσφέρουν στην κοινωνία και στο γενικότερο οικοσύστημα, έχουν ανάγκη χρηματοδότησης και διασφάλισης των αναγκαίων πόρων, τουλάχιστον κατά τα πρώτα στάδια ίδρυσης τους. Ανάμεσα στις εναλλακτικές πηγές της κοινωνικής χρηματοδότησης που μπορούν οι Φορείς να αντλήσουν κεφάλαια είναι η Χρηματοδότηση από το Πλήθος και τα Ομολόγων Κοινωνικού Αντικτύπου. Η Χρηματοδότηση από το Πλήθος (Crowdfunding) είναι μια μέθοδος άντλησης κεφαλαίων, μέσω της συλλογικής προσπάθειας φίλων, οικογενειών, πελατών και μεμονωμένων επενδυτών, χάρη στη χρήση ψηφιακών πλατφόρμων και κοινωνικών δικτύων.

Τα Ομόλογα Κοινωνικού Αντικτύπου (SIBs), από την άλλη, σχετίζονται με την πολιτική θεωρία του Νέου Δημόσιου Μάνατζμεντ που επικρατεί τα τελευταία χρόνια. Μέσω των αυτών επιδιώκεται: 1. η παροχή υπηρεσιών από κοινωνικές επιχειρήσεις υπό συνθήκες δημοσιονομικής λιτότητας, 2. την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των δημοσίων πόρων και 3. τη μεταφορά του ρίσκου χρηματοδότησης στους επενδυτές. Συνοπτικά, το Crowdfunding σχετίζεται με την προσέλκυση κεφαλαίων από των Ιδιωτικό Τομέα, ενώ τα SIBs σχετίζεται με την προσέλκυση κεφαλαίων από τον Ιδιωτικό Τομέα (αρχικά) και τον Δημόσιο Τομέα στη συνέχεια, εφόσον επιτευχθούν οι στόχοι που έχουν τεθεί.

Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη των ανωτέρω πηγών χρηματοδότησης και των ευκαιριών που δημιουργούνται για τη χρηματοδότηση των εγχειρημάτων Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας.

Προηγούμενο Άρθρο

Τα τσελιγκάτα των Σαρακατσάνων της Δράμας ως κοινό

Επόμενο Άρθρο

Ο ρόλος της Κοινωνικής Οικονομίας στη παραγωγή θετικού κοινωνικού αντικτύπου μέσω των πρωτοβουλιών των Δήμων

You might be interested in …

Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία

Ο ρόλος της διακυβέρνησης στην προώθηση της καινοτομίας και της υψηλής τεχνολογίας σε οργανώσεις της κοινωνικής οικονομίας.

Οι κοινωνικές επιχειρήσεις συνδυάζουν στοιχεία παραδοσιακών κερδοσκοπικών εταιρειών και κοινωνικών μη κερδοσκοπικών οργανισμών. Όσον αφορά τη δομή τους, πολλές κοινωνικές επιχειρήσεις λειτουργούν όπως οι παραδοσιακές επιχειρήσεις. Έχοντας κοινωνική κατεύθυνση, πολλές από αυτές παράγουν και διαθέτουν […]

Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία

Μηχανισμοί Στήριξης & Χρηματοδότησης των Κοινωνικών Επιχειρήσεων. Η Ανάλυση της Θερμοκοιτίδας.

Η κοινωνική επιχειρηματικότητα εντάσσεται στον τρίτο τομέα της οικονομίας και αποτελείται από έναν ξεχωριστό τρόπο λειτουργίας των κοινωνικών επιχειρήσεων ενώ διέπετε από δημοκρατικές διαδικασίες τόσο για τη λήψη αποφάσεων όσο και για τη λειτουργία των […]

Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΟΦΕΛΟΥΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΓΧΕΙΡΗΜΑΤΩΝ ΚΑΟ

Η παρούσα έρευνα επιχειρεί την αξιολόγηση του κοινωνικού οφέλους κατά την διαδικασία παραγωγής εγχειρημάτων ΚΑΟ μέσα από την εξέταση ελληνικών περιπτώσεων. Η μέθοδος που επιλέχτηκε για την μέτρηση του κοινωνικού οφέλους είναι η μέθοδος μέτρησης […]