27 Απριλίου, 2024
Σύλλογος Μεταπτυχιακών Κοινωνικής & Αλληλέγγυας Οικονομίας
Expand search form
0 0.00

Cart

No products in the cart.

Blog

Χρηματοδότηση και αξιολόγηση του Κοινωνικού Αντίκτυπου των επιχειρήσεων και οργανισμών της ΚΑΟ

Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία

Στην σημερινή εποχή έχει διαμορφωθεί ένα κοινωνικό περιβάλλον μέσα από συνεχείς κρίσεις, οικονομικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές, όπου το καπιταλιστικό σύστημα έχει επιβάλει τους δικούς του κανόνες στην διαμόρφωση της αγοράς δημιουργώντας ένα κλίμα άκρατου ανταγωνισμού, με αναλώσιμους υπαλλήλους και την ανεργία να πλήττει όλο και μεγαλύτερα τμήματα που πληθυσμού. Δημιουργήθηκε λοιπόν η ανάγκη δημιουργίας ενός οικονομικού μοντέλου όπως αυτό που προτείνει η κοινωνική οικονομία και οι πρακτικές της σε μια προσπάθεια να δώσει λύσεις σε χιλιάδες κόσμου που βρέθηκαν στο περιθώριο της κοινωνίας.

Η κοινωνική επιχειρηματικότητα αποτελεί μία διέξοδο σε όσους επιθυμούν να προσφέρουν στο κοινωνικό σύνολο αλλά να επωφεληθούν και οι ίδιοι. Οι ευκαιρίες που προσφέρονται μέσω αυτής είναι πολλές όπως και η οικονομική στήριξη που παρέχεται από επίσημα όργανα τόσο της Ευρωπαϊκής Ένωσης όσο και της χώρας μας, η νομοθεσία που ευνοεί την δημιουργία και υποστήριξη κοινωνικών επιχειρήσεων που παράγουν θετικό κοινωνικό αντίκτυπο.

Στόχος της εργασίας αυτής είναι η ολοκληρωμένη καταγραφή όλων των χρηματοδοτικών πόρων που διατίθενται για την εδραίωση και ανάπτυξη της κοινωνικής επιχειρηματικότητας τόσο στην Ευρώπη όσο και στην χώρα μας, η οποία θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως ευρετήριο χρηματοδοτικών εργαλείων για τους ενδιαφερόμενους. Επίσης γίνεται μια ερευνητική προσπάθεια αξιολόγησης του κοινωνικού αντίκτυπου που παράγουν οι επιχειρήσεις και πως μπορεί να συμβάλλει η χρηματοδότηση στην παραγωγή και μεγιστοποίηση του, καταγράφοντας τόσο τις δυνατότητες όσο και τις αδυναμίες των προσφερόμενων χρηματοδοτικών εργαλείων και της παραγωγής και μέτρησης του παραγόμενου κοινωνικού αντικτύπου.

Στην παρακάτω μεταπτυχιακή εργασία πραγματοποιείται αρχικά μια συνοπτική παρουσίαση της κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας, της κοινωνικής επιχειρηματικότητας , των μορφών της, τους στόχους της και τον ρόλο που διαδραματίζει στην σύγχρονη εποχή , καθώς και μια σύντομη αναφορά στις κοινωνικές επιχειρήσεις της Ευρώπης μέσα από παραδείγματα, επίσης περιγράφεται το νομοθετικό πλαίσιο για αυτές όπως ισχύει στην χώρα μας. Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται λεπτομερείς αναφορά στην χρηματοδότηση και στα χρηματοδοτικά εργαλεία που διατίθενται για χρήση στις κοινωνικές επιχειρήσεις τόσο στην Ευρωπαϊκή Ένωση όσο και στην χώρα μας και την σημασία που διαδραματίζει η χρηματοδότηση για την βιωσιμότητα τους. Στο τρίτο κεφάλαιο μελετάται ο κοινωνικός αντίκτυπος που παράγουν οι επιχειρήσεις της κοινωνικής οικονομίας, έπειτα αναλύεται ο ρόλος που διαδραματίζει η παραγωγή αντίκτυπου σε σχέση με την πρόσβαση σε χρηματικούς πόρους. Θα αναλυθούν οι σημαντικότεροι μέθοδοι μέτρησης και οι ποσοτικοί και ποιοτικοί δείκτες που χρησιμοποιούνται περισσότερο για την μέτρηση του κοινωνικού αντίκτυπου, και πως μέσω αυτού εξασφαλίζεται η συμμετοχή των εμπλεκομένων μερών στην διαδικασία τόσο του επιχειρησιακού σχεδιασμού, όσο και την διαχείριση του κινδύνου των επιχειρήσεων που διαθέτουν κοινωνικά αγαθά και υπηρεσίες. Στο τέταρτο κεφάλαιο εξετάζονται τρεις επιχειρήσεις ως μελέτες περιπτώσεων, η ΚοινΣεπ Χωρίς Μεσάζοντες, η ΚοινΣΕπ. Ζωή Χωρίς Καπνό και η ΜΚΟ ICSD, για τις οποίες γίνεται αναφορά στις υπηρεσίες που προσφέρουν στην κοινωνία, την επανένταξη ευπαθών ομάδων και την διατήρηση της κοινωνικής συνοχής, τους τρόπους χρηματοδότησης που χρησιμοποιούν και τον αντίκτυπο που παράγουν στην κοινωνία.

Προηγούμενο Άρθρο

Το Μοναστήρι ως Κοινό. Η περίπτωση της Ιεράς Μονής Τιμίου Προδρόμου Ανατολής Αγιάς

Επόμενο Άρθρο

Η εκπαίδευση και ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού σε εγχειρήματα κοινωνικής οικονομίας στην Δυτική Ελλάδα. Η περίπτωση του Γαλακτοκομικού Συνεταιρισμού Καλαβρύτων

You might be interested in …

Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία

Καταγραφή της στρατηγικής του Κοινωνικού Μάρκετινγκ εγχειρημάτων Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας και συμβατικών επιχειρήσεων

Το Κοινωνικό Μάρκετινγκ χρησιμοποιεί μεθόδους και τεχνικές ίδιες με αυτές του εμπορικού Μάρκετινγκ, με σκοπό να μελετήσει και να εφαρμόσει προγράμματα, που είναι σχεδιασμένα για να φέρουν κοινωνικές αλλαγές, τόσο σε συλλογικό, όσο και σε […]

Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία

Καλές πρακτικές συμμετοχικής διακυβέρνησης σε ολιγομελείς ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. Από τη θεωρητική ανάλυση στη πρακτική εφαρμογή: περίπτωση Ανατ. Μακεδονίας-Θράκης.

Στη παρούσα εργασία εξετάζεται η εφαρμογή των καλών πρακτικών συμμετοχικής διακυβέρνησης, μέσα από ένα μικρό δείγμα κοινωνικών συνεταιριστικών επιχειρήσεων συλλογικής και κοινωνικής ωφέλειας, στη Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, μιας περιοχής που έχει πληγεί έντονα […]

Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία

Επιχειρηματικός σχεδιασμός και δημοκρατική διακυβέρνηση για Κοιν.Σ.Επ.: από τη θεωρία στην πρακτική εφαρμογή

Η δημοσιονομική κρίση που διατρέχει την Ελλάδα περισσότερο από μία δεκαετία ως απόρροια των νεοφιλελεύθερων πολιτικών που εφαρμόζονται ανά τον κόσμο, έχει δυσμενείς επιπτώσεις στις ζωές των ανθρώπων δημιουργώντας έντονες εισοδηματικές και κοινωνικές ανισότητες. Η […]