Ο ρόλος της διακυβέρνησης στην προώθηση της καινοτομίας και της υψηλής τεχνολογίας σε οργανώσεις της κοινωνικής οικονομίας.
Οι κοινωνικές επιχειρήσεις συνδυάζουν στοιχεία παραδοσιακών κερδοσκοπικών εταιρειών και κοινωνικών μη κερδοσκοπικών οργανισμών. Όσον αφορά τη δομή τους, πολλές κοινωνικές επιχειρήσεις λειτουργούν όπως οι παραδοσιακές επιχειρήσεις. Έχοντας κοινωνική κατεύθυνση, πολλές από αυτές παράγουν και διαθέτουν στην αγορά προϊόντα και υπηρεσίες υψηλής ποιότητας, αλλά ταυτόχρονα υπόκεινται στις απαιτήσεις της αγοράς και πρέπει να παράγουν έσοδα που θα τις διατηρούν βιώσιμες.
Η διαφορά είναι ότι το κέρδος δεν είναι ο τελικός στόχος, αλλά ένα εργαλείο για την εκπλήρωση της κοινωνικής αποστολής της κοινωνικής επιχείρησης. Ενώ κάποιο κέρδος μπορεί να διανεμηθεί στους υπαλλήλους και τους μετόχους, η συντριπτική πλειονότητα του επανεπενδύεται στον οργανισμό. Η σωστή χρήση της εταιρικής διακυβέρνησης και η υιοθέτηση καινοτόμων ψηφιακών τεχνολογιών, μπορούν να δώσουν την δυνατότητα στις κοινωνικές επιχειρήσεις να παραμείνουν ανταγωνιστικές και βιώσιμες.
Στη παρούσα εργασία εξετάζεται η εφαρμογή των καλών πρακτικών συμμετοχικής διακυβέρνησης, μέσα από ένα μικρό δείγμα κοινωνικών συνεταιριστικών επιχειρήσεων συλλογικής και κοινωνικής ωφέλειας, στη Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, μιας περιοχής που έχει πληγεί έντονα […]
Τα εγχειρήματα της Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας (Κ.Α.Ο.) στηρίζονται ουσιαστικά στους ανθρώπινους και τους οικονομικούς πόρους. Ωστόσο, επειδή οι οικονομικοί δεν είναι πάντα διασφαλισμένοι και εξασφαλισμένοι, οι ανθρώπινοι, τόσο κατά τη διάρκεια της ίδρυσης των […]
Η συνεταιριστική πίστη, στην Ελλάδα, έχει βαθιές ρίζες από το 18ο αιώνα. Στο πέρασμα του χρόνου, εξελίχθηκε, ωρίμασε, δέχτηκε πιέσεις και μετεξελίχθηκε σε ένα πυλώνα του οικονομικού στερεώματος. Η εξέλιξη της σε πιστωτικούς συνεταιρισμούς ήταν […]