25 Μαΐου, 2024
Σύλλογος Μεταπτυχιακών Κοινωνικής & Αλληλέγγυας Οικονομίας
Expand search form
0 0.00

Cart

No products in the cart.

Blog

Η πρόσβαση των προϊόντων των ελληνικών αγροτικών συνεταιρισμών στις αλυσίδες των σούπερ μάρκετ

Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία

Ο Αγροδιατροφικός τομέας θεωρείται από τους μεγαλύτερους παραγωγικούς τομείς της χώρας. Στις μέρες μας, θα ήταν χρήσιμο περισσότερο από ποτέ άλλοτε, λόγω της οικονομικής κρίσης, να αναπτυχθεί η αγροτική οικονομία του ελλαδικού χώρου, τοποθετημένη πάνω σε σωστά και γερά θεμέλια παράγοντας ασφαλή και ποιοτικά προϊόντα, πιστοποιημένα με διεθνή και εθνικά πρότυπα. Οι αγροτικοί συνεταιρισμοί έχοντας την ευθύνη διάδοσης των αγροτικών τους προϊόντων και ως εκ τούτου την αναζήτηση και αναγνώριση αγορών μέσω των οποίων θα προωθήσουν τα προϊόντα στο καταναλωτικό κοινό, αναζητούν συνεργασίες με την ευρύτερη αγορά των σούπερ μάρκετ.

Η παραγωγική διαδικασία των αγροτικών προϊόντων ξεκινά με την συγκομιδή και ολοκληρώνεται με την πώληση τους. Συνεπώς, το μάρκετινγκ για τα αγροτικά προϊόντα κατέχει σημαντική θέση τόσο στο επίπεδο ευημερίας παραγωγών και καταναλωτών όσο και στον προσδιορισμό του ύψους του αγροτικού εισοδήματος. Ωστόσο, όσο πιο ανταγωνιστικό είναι το περιβάλλον τόσο σημαντική αποδεικνύεται η σημασία του μάρκετινγκ για τη ζήτηση ενός προϊόντος. Τα σούπερ μάρκετ αποτελούν τη σημερινή εποχή κυρίως στις αστικές περιοχές, τον κυριότερο χώρο προμήθειας διατροφικών προϊόντων. Στην Ελλάδα, ο κλάδος των σούπερ μάρκετ είναι ένας από αυτούς που έχουν υποστεί μεγάλες αλλαγές και μια σημαντική μετάλλαξη μέσα στην τελευταία δεκαετία. Μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ που μεσουρανούσαν στο παρελθόν, σήμερα δεν υφίσταται πια, ενώ μεσαίες και μικρότερες αλυσίδες οργανώνονται για να ανταπεξέλθουν στον ανταγωνισμό.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η εικόνα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ για το 2018 είναι καλύτερη από την εικόνα του συνόλου του λιανεμπορίου τροφίμων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι η ΕΛΣΤΑΤ για το έτος 2017 δίνει σταθερό τον κύκλο εργασιών της αγοράς τροφίμων και παρατηρεί μικρή αύξηση στον τζίρο των μεγάλων καταστημάτων τροφίμων, πρακτική που οφείλεται περισσότερο στην προσέλκυση πωλήσεων από άλλα κανάλια.

Ο στόχος της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει την πρόσβαση των συνεταιριστικών αγροτικών προϊόντων στα ράφια των διαφόρων τύπων σούπερ μάρκετ δηλαδή, με τι είδους σούπερ μαρκετ (μεγάλες, μικρές και τοπικές αλυσίδες) συνεργάζονται. Επίσης, θα διερευνηθεί τι ποσοστό πωλήσεων πραγματοποιείται μέσω αυτού του καναλιού διανομής. Τέλος, ποια είναι τα εμπόδια που συναντούν στις συναλλαγές με τα σούπερ μάρκετ.

Προηγούμενο Άρθρο

Ανάπτυξη της Κοινωνικής Αλληλέγγυας Οικονομίας στην Ελλάδα της κρίσης: Το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο, η βιωσιμότητα και τα όρια των εφαρμογών του

Επόμενο Άρθρο

Εφαρμογή Μεθόδων Κοινωνικής & Διοικητικής Λογιστικής και Μέτρησης Κοινωνικού Αντικτύπου σε Επιχείρηση Κοινωνικής Αλληλέγγυας Οικονομίας (Κ.ΑΛ.Ο.): Εφαρμογή στον Αστικό Συνεταιρισμό “Το Παγκάκι”

You might be interested in …

Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία

Προοπτικές αξιοποίησης δημόσιων και δημοτικών κτιρίων και αργουσών επιχειρήσεων μέσα από την ένταξή τους στο Οικοσύστημα της Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας. Η περίπτωση της Περιφερειακής Ενότητας Καρδίτσας

Η Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία στην Ελλάδα της κρίσης σε πολλές περιπτώσεις υπήρξε μια εναλλακτική προσέγγιση για την λύση των προβλημάτων που ταλάνιζαν την κοινωνική σταθερότητα. Η αδυναμία του κράτους να αντιμετωπίσει τα συνεχώς αυξανόμενα […]

Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία

Τα τσελιγκάτα των Σαρακατσάνων της Δράμας ως κοινό

Τα τελευταία χρόνια, το θέμα της αποτελεσματικής διαχείρισης και διατήρησης των κοινών πόρων έχει γίνει αντικείμενο μελέτης από πολλούς ερευνητές. Στο πλαίσιο αυτό η βιβλιογραφία αναφέρει ότι απαιτείται μια αξιόπιστη δομή απόδοσης δικαιωμάτων και διακυβέρνησης, […]

Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία

Συστέγαση εγχειρημάτων της Κοινωνικής και Αλληλέγγυας οικονομίας: Δυνατότητες, προκλήσεις και αλληλεπίδραση στο αστικό περιβάλλον. Οι περιπτώσεις των Projekthaus Potsdam και Inwol

Το ζήτημα της στέγης απασχολεί τη γερμανική κοινωνία εδώ και δεκαετίες, μια που ο “εξευγενισμός” (gentrification) και η κερδοσκοπία στη γη και στα ακίνητα εκτινάσσει τις τιμές στα ύψη, εκτοπίζοντας τους ενοίκους από τις γειτονιές […]