5 Φεβρουαρίου, 2025
Expand search form
Σύλλογος μεταπτυχιακών Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας
0 0.00

Cart

No products in the cart.

Η πρόσβαση των προϊόντων των ελληνικών αγροτικών συνεταιρισμών στις αλυσίδες των σούπερ μάρκετ

Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία

Ο Αγροδιατροφικός τομέας θεωρείται από τους μεγαλύτερους παραγωγικούς τομείς της χώρας. Στις μέρες μας, θα ήταν χρήσιμο περισσότερο από ποτέ άλλοτε, λόγω της οικονομικής κρίσης, να αναπτυχθεί η αγροτική οικονομία του ελλαδικού χώρου, τοποθετημένη πάνω σε σωστά και γερά θεμέλια παράγοντας ασφαλή και ποιοτικά προϊόντα, πιστοποιημένα με διεθνή και εθνικά πρότυπα. Οι αγροτικοί συνεταιρισμοί έχοντας την ευθύνη διάδοσης των αγροτικών τους προϊόντων και ως εκ τούτου την αναζήτηση και αναγνώριση αγορών μέσω των οποίων θα προωθήσουν τα προϊόντα στο καταναλωτικό κοινό, αναζητούν συνεργασίες με την ευρύτερη αγορά των σούπερ μάρκετ.

Η παραγωγική διαδικασία των αγροτικών προϊόντων ξεκινά με την συγκομιδή και ολοκληρώνεται με την πώληση τους. Συνεπώς, το μάρκετινγκ για τα αγροτικά προϊόντα κατέχει σημαντική θέση τόσο στο επίπεδο ευημερίας παραγωγών και καταναλωτών όσο και στον προσδιορισμό του ύψους του αγροτικού εισοδήματος. Ωστόσο, όσο πιο ανταγωνιστικό είναι το περιβάλλον τόσο σημαντική αποδεικνύεται η σημασία του μάρκετινγκ για τη ζήτηση ενός προϊόντος. Τα σούπερ μάρκετ αποτελούν τη σημερινή εποχή κυρίως στις αστικές περιοχές, τον κυριότερο χώρο προμήθειας διατροφικών προϊόντων. Στην Ελλάδα, ο κλάδος των σούπερ μάρκετ είναι ένας από αυτούς που έχουν υποστεί μεγάλες αλλαγές και μια σημαντική μετάλλαξη μέσα στην τελευταία δεκαετία. Μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ που μεσουρανούσαν στο παρελθόν, σήμερα δεν υφίσταται πια, ενώ μεσαίες και μικρότερες αλυσίδες οργανώνονται για να ανταπεξέλθουν στον ανταγωνισμό.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η εικόνα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ για το 2018 είναι καλύτερη από την εικόνα του συνόλου του λιανεμπορίου τροφίμων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι η ΕΛΣΤΑΤ για το έτος 2017 δίνει σταθερό τον κύκλο εργασιών της αγοράς τροφίμων και παρατηρεί μικρή αύξηση στον τζίρο των μεγάλων καταστημάτων τροφίμων, πρακτική που οφείλεται περισσότερο στην προσέλκυση πωλήσεων από άλλα κανάλια.

Ο στόχος της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει την πρόσβαση των συνεταιριστικών αγροτικών προϊόντων στα ράφια των διαφόρων τύπων σούπερ μάρκετ δηλαδή, με τι είδους σούπερ μαρκετ (μεγάλες, μικρές και τοπικές αλυσίδες) συνεργάζονται. Επίσης, θα διερευνηθεί τι ποσοστό πωλήσεων πραγματοποιείται μέσω αυτού του καναλιού διανομής. Τέλος, ποια είναι τα εμπόδια που συναντούν στις συναλλαγές με τα σούπερ μάρκετ.

You might be interested in …

Τα νέα του συλλόγου στο email σου

Για να μην χάνεις την ενημέρωση

Msc SSE logo

Σύλλογος Μεταπτυχιακών Κ.Αλ.Ο. – E.A.Π.

Πανελλήνιος Σύλλογος Φοιτητών και Αποφοίτων Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας του Ε.Α.Π.