26 Δεκεμβρίου, 2024
Σύλλογος Μεταπτυχιακών Κοινωνικής & Αλληλέγγυας Οικονομίας
Expand search form
0 0.00

Cart

No products in the cart.

Blog

Η πρόσβαση των προϊόντων των ελληνικών αγροτικών συνεταιρισμών στις αλυσίδες των σούπερ μάρκετ

Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία

Ο Αγροδιατροφικός τομέας θεωρείται από τους μεγαλύτερους παραγωγικούς τομείς της χώρας. Στις μέρες μας, θα ήταν χρήσιμο περισσότερο από ποτέ άλλοτε, λόγω της οικονομικής κρίσης, να αναπτυχθεί η αγροτική οικονομία του ελλαδικού χώρου, τοποθετημένη πάνω σε σωστά και γερά θεμέλια παράγοντας ασφαλή και ποιοτικά προϊόντα, πιστοποιημένα με διεθνή και εθνικά πρότυπα. Οι αγροτικοί συνεταιρισμοί έχοντας την ευθύνη διάδοσης των αγροτικών τους προϊόντων και ως εκ τούτου την αναζήτηση και αναγνώριση αγορών μέσω των οποίων θα προωθήσουν τα προϊόντα στο καταναλωτικό κοινό, αναζητούν συνεργασίες με την ευρύτερη αγορά των σούπερ μάρκετ.

Η παραγωγική διαδικασία των αγροτικών προϊόντων ξεκινά με την συγκομιδή και ολοκληρώνεται με την πώληση τους. Συνεπώς, το μάρκετινγκ για τα αγροτικά προϊόντα κατέχει σημαντική θέση τόσο στο επίπεδο ευημερίας παραγωγών και καταναλωτών όσο και στον προσδιορισμό του ύψους του αγροτικού εισοδήματος. Ωστόσο, όσο πιο ανταγωνιστικό είναι το περιβάλλον τόσο σημαντική αποδεικνύεται η σημασία του μάρκετινγκ για τη ζήτηση ενός προϊόντος. Τα σούπερ μάρκετ αποτελούν τη σημερινή εποχή κυρίως στις αστικές περιοχές, τον κυριότερο χώρο προμήθειας διατροφικών προϊόντων. Στην Ελλάδα, ο κλάδος των σούπερ μάρκετ είναι ένας από αυτούς που έχουν υποστεί μεγάλες αλλαγές και μια σημαντική μετάλλαξη μέσα στην τελευταία δεκαετία. Μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ που μεσουρανούσαν στο παρελθόν, σήμερα δεν υφίσταται πια, ενώ μεσαίες και μικρότερες αλυσίδες οργανώνονται για να ανταπεξέλθουν στον ανταγωνισμό.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η εικόνα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ για το 2018 είναι καλύτερη από την εικόνα του συνόλου του λιανεμπορίου τροφίμων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι η ΕΛΣΤΑΤ για το έτος 2017 δίνει σταθερό τον κύκλο εργασιών της αγοράς τροφίμων και παρατηρεί μικρή αύξηση στον τζίρο των μεγάλων καταστημάτων τροφίμων, πρακτική που οφείλεται περισσότερο στην προσέλκυση πωλήσεων από άλλα κανάλια.

Ο στόχος της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει την πρόσβαση των συνεταιριστικών αγροτικών προϊόντων στα ράφια των διαφόρων τύπων σούπερ μάρκετ δηλαδή, με τι είδους σούπερ μαρκετ (μεγάλες, μικρές και τοπικές αλυσίδες) συνεργάζονται. Επίσης, θα διερευνηθεί τι ποσοστό πωλήσεων πραγματοποιείται μέσω αυτού του καναλιού διανομής. Τέλος, ποια είναι τα εμπόδια που συναντούν στις συναλλαγές με τα σούπερ μάρκετ.

Προηγούμενο Άρθρο

Ανάπτυξη της Κοινωνικής Αλληλέγγυας Οικονομίας στην Ελλάδα της κρίσης: Το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο, η βιωσιμότητα και τα όρια των εφαρμογών του

Επόμενο Άρθρο

Εφαρμογή Μεθόδων Κοινωνικής & Διοικητικής Λογιστικής και Μέτρησης Κοινωνικού Αντικτύπου σε Επιχείρηση Κοινωνικής Αλληλέγγυας Οικονομίας (Κ.ΑΛ.Ο.): Εφαρμογή στον Αστικό Συνεταιρισμό “Το Παγκάκι”

You might be interested in …

Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία

Ο ρόλος των φορέων επιχειρηματικής υποστήριξης στην προώθηση της κοινωνικής επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα: Η περίπτωση του Impact Hub Athens

Η κοινωνική επιχειρηματικότητα είναι το είδος της επιχειρηματικότητας που επιδιώκει να επιλύσει κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα όπως η φτώχεια και η μόλυνση του περιβάλλοντος και στοχεύει στην μεγιστοποίηση του κοινωνικού αντίκτυπου και όχι του κέρδους. […]

Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία

Οι προσφυγικές κατοικίες των συνοικισμών του Δυτικού Πειραιά. Ιστορική εξέλιξη και διερεύνηση προοπτικών αξιοποίησης: Νίκαια, Δραπετσώνα-Κερατσίνι

Περίληψη Η παρούσα Διπλωματική Εργασία διερευνά τις διαδικασίες εγκατάστασης των προσφύγων στο Δυτικό Πειραιά κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1920, εστιάζοντας στο ρόλο των τοπικών και ευρύτερων κοινωνικών, χωρικών και πολιτικών πλαισίων. Επιπλέον, έχοντας […]

Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία

Τα Κοινά στα Ομηρικά Έπη

Ενώ τα κοινά είναι μία έννοια σύγχρονη, η φιλοσοφία της (ως θεσμός αυτοδιαχείρισης κοινών πόρων από μια κοινότητα ανθρώπων) έχει νοηματικό περιεχόμενο και σε παλαιότερες κοινωνίες οι οποίες παρουσιάζουν αρκετά διαφοροποιημένο κοινωνικό, πολιτικό και οικονομικό […]