22 Δεκεμβρίου, 2024
Σύλλογος Μεταπτυχιακών Κοινωνικής & Αλληλέγγυας Οικονομίας
Expand search form
0 0.00

Cart

No products in the cart.

Blog

Η κοινωνική επιχείρηση στη Μεγάλη Βρετανία και στην Ελλάδα υπό το πρίσμα της κοινωνικής διάστασης

Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία

Η παρούσα διπλωματική εργασία προσεγγίζει την κοινωνική διάσταση των κοινωνικών επιχειρήσεων στη Μεγάλη Βρετανία και στην Ελλάδα. Σκοπός της είναι μέσα από τα κριτήρια του δικτύου EMES να μελετησει το κατά πόσο οι διάφορες κοινωνικές επιχειρήσεις σε αυτές τις δύο χώρες ικανοποιούν τα χαρακτηριστικά της κοινωνικής διάστασης.

Κατανοώντας αρχικά την έννοια της κοινωνικής επιχείρησης και της κοινωνικής επιχειρηματικότητας και οριοθετώντας αυτούς τους όρους που λανθασμένα τείνουν να συγχέονται αλλά και του θεσμικού πλαισίου αναλύεται το νομικό καθεστώς στη Μεγάλη Βρετανία και οι νομικές μορφές στην Ελλάδα. Εξέχουσα σημασία στην παρούσα εργασία έχει η προσέγγιση του EMES και κυρίως στο σημείο που αφορά την κοινωνική διάσταση με βάση την οποία γίνεται μία προσπάθεια να τοποθετήσουμε τις κοινωνικές επιχειρήσεις.

Το σημαντικό κομμάτι της κοινωνικής ωφέλειας συναντάται σε όλες τις μορφές σε άλλες άμεσα και σε άλλες έμμεσα ενώ το κομμάτι του περιορισμού στη διανομή κερδών είναι αυτό που συναντάται στην ελληνική επιχείρηση αλλά όχι σε όλες τις μορφές της Μεγάλης Βρετανίας. Η κοινωνική διάσταση είναι απαραίτητο συστατικό για την επιτυχία μιας κοινωνικής επιχείρησης και είναι επιθμητό για όλες τις κοινωνικές επιχειρήσεις να βρίσκουν λύσεις ώστε να έχουν όσο το δυνατόν πιο έντονη αυτή τους τη διάσταση.

Προηγούμενο Άρθρο

Αξιολόγηση της Ενδυνάμωσης και της Δέσμευσης των μελών Αγροτικών Συνεταιρισμών στην Κεντρική Ελλάδα: Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΑΓΡΟΤΙΚΟΥ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΥ ΑΓΕΛΑΔΟΤΡΟΦΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΒΑΤΟΤΡΟΦΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

Επόμενο Άρθρο

Αγορές χωρίς μεσάζοντες και Kοινωνική Aλληλέγγυα Oικονομία: κινηματική δράση και αυτοδιοικητική υποστήριξη

You might be interested in …

Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία

Χρηματοδότηση και αξιολόγηση του Κοινωνικού Αντίκτυπου των επιχειρήσεων και οργανισμών της ΚΑΟ

Στην σημερινή εποχή έχει διαμορφωθεί ένα κοινωνικό περιβάλλον μέσα από συνεχείς κρίσεις, οικονομικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές, όπου το καπιταλιστικό σύστημα έχει επιβάλει τους δικούς του κανόνες στην διαμόρφωση της αγοράς δημιουργώντας ένα κλίμα άκρατου ανταγωνισμού, […]

Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία

Καταγραφή της στρατηγικής του Κοινωνικού Μάρκετινγκ εγχειρημάτων Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας και συμβατικών επιχειρήσεων

Το Κοινωνικό Μάρκετινγκ χρησιμοποιεί μεθόδους και τεχνικές ίδιες με αυτές του εμπορικού Μάρκετινγκ, με σκοπό να μελετήσει και να εφαρμόσει προγράμματα, που είναι σχεδιασμένα για να φέρουν κοινωνικές αλλαγές, τόσο σε συλλογικό, όσο και σε […]

Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία

Μηχανισμοί Στήριξης & Χρηματοδότησης των Κοινωνικών Επιχειρήσεων. Η Ανάλυση της Θερμοκοιτίδας.

Η κοινωνική επιχειρηματικότητα εντάσσεται στον τρίτο τομέα της οικονομίας και αποτελείται από έναν ξεχωριστό τρόπο λειτουργίας των κοινωνικών επιχειρήσεων ενώ διέπετε από δημοκρατικές διαδικασίες τόσο για τη λήψη αποφάσεων όσο και για τη λειτουργία των […]