Η Ιδιότητα του Πολίτη, η Έννοια της Πολιτειότητας και των Κοινών στο βιβλίο της Ε’ Δημοτικού “Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή”
Τα κοινά, ως ένα κοινωνικό και οικονομικό σύστημα στηρίζεται στην κοινότητα η οποία τα διαχειρίζεται. Βασίζεται στον κοινωνό, τον υπεύθυνο και ενεργό πολίτη, ο οποίος διακατέχεται από αισθήματα κοινωνικής δικαιοσύνης, συνεργασίας, αλληλεγγύης, σεβασμού προς τον συνάνθρωπο και το περιβάλλον, και ο οποίος διεκδικεί την ενεργό συμμετοχή στον δημόσιο βίο και σε συλλογικές δραστηριότητες με κύριο μέλημα το κοινωνικό όφελος πάνω από το ατομικό συμφέρον. Η ταυτότητα του πολίτη διαμορφώνεται μέσα σε ένα ευρύτερο κοινωνικό, ιστορικό και πολιτικό πλαίσιο στο οποίο συγκαταλέγεται η εκπαίδευση και τα εκπαιδευτικά συστήματα.
Ένα εργαλείο της εκπαίδευσης για την μετάδοση της γνώσης αλλά και κοινωνικών και πολίτικων εννοιών είναι τα σχολικά εγχειρίδια, κυρίως δε το σχολικό βιβλίο της Κοινωνικής και Πολίτικης Αγωγής της Ε’ τάξης δημοτικού. Είναι ενδιαφέρον λοιπόν να δούμε, βάση της θεωρίας του Foucault, πως το συγκεκριμένο βιβλίο παρουσιάζει την έννοια του ενεργού πολίτη, της πολιτειότητας και των κοινών, καθώς και την μεταξύ τους σχέση.
Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως στόχο να διερευνήσει τη συμβολή που έχουν οι έννοιες της εκπαίδευσης και της υποστηριζόμενης απασχόλησης στο πλαίσιο λειτουργίας της Κοινωνικής Συνεταιριστικής Επιχείρησης Περιορισμένης Ευθύνης ( Κοι.Σ.Π.Ε. ) Ηλιοτρόπιο. Οι […]
Η μικροπίστωση αποτελεί ιστορικό προηγούμενο και βασικό συστατικό του ευρύτερου πλαισίου της μικροχρηματοδότησης. Εξ αρχής στόχος υπήρξε η ανακούφιση χωρίς διακρίσεις από τη φτώχεια σε όλες τις μορφές της. Διαχρονικά και διατοπικά έλαβε διάφορες μορφές […]
Η κοινωνική επιχειρηματικότητα εντάσσεται στον τρίτο τομέα της οικονομίας και αποτελείται από έναν ξεχωριστό τρόπο λειτουργίας των κοινωνικών επιχειρήσεων ενώ διέπετε από δημοκρατικές διαδικασίες τόσο για τη λήψη αποφάσεων όσο και για τη λειτουργία των […]