Η Διαδικασία Λήψης Αποφάσεων στις Επιχειρήσεις της Κ.Α.Ο.
Η συγκεκριμένη εργασία ασχολείται με την διαδικασία λήψης αποφάσεων στις επιχειρήσεις της Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας (ΚΑΟ). Η διαδικασία λήψης αποφάσεων ασκείται καθημερινά από όλους μας, ακόμα και αν δεν το αντιλαμβανόμαστε. Η λήψη απόφασης βασίζεται στα άτομα που τη λαμβάνουν, καθώς και στις μεθόδους που χρησιμοποιούν. Οι επιχειρήσεις ως ζωντανοί οργανισμοί και οι ίδιες λειτουργούν παρόμοια. Επειδή όμως αποτελούνται από ομάδες ατόμων, η σωστή επιλογή τρόπου λήψης απόφασης σε αυτό το πλαίσιο, είναι καίρια. Το συγκεκριμένο θέμα απασχολεί συνολικά τις επιχειρήσεις τόσο της ΚΑΟ όσο και τις συμβατικές (καπιταλιστικές).
Όσον αφορά τις επιχειρήσεις της ΚΑΟ είναι ακόμα πιο σύνθετο, καθώς οι ιδιότητες του ιδιοκτήτη, του εργαζόμενου και του επιχειρηματία μπορούν και ταυτίζονται. Επιπλέον συναγωνίζονται τις συμβατικές επιχειρήσεις επί ίσοις όροις στην ελεύθερη οικονομία, οπότε η αποδοτικότητα/παραγωγικότητά τους πρέπει να είναι ανάλογη ή και ανώτερη προκειμένου να επιβιώσουν. Λόγω των διαφορών στη δομή τους το κάθε είδος επιχείρησης (συμβατική ή της ΚΑΟ), έχει αναπτύξει τις δικές του διαδικασίες λήψης αποφάσεων. Αν και σίγουρα διαφέρουν, έχουν και αρκετά κοινά σημεία. Αυτές τις ομοιότητες και διαφορές προσπαθούμε να παρουσιάσουμε και να συγκρίνουμε, μέσω της επιλεγείσας βιβλιογραφίας. Επιπλέον, πολλές φορές υπάρχει και ¨απόσταση¨ μεταξύ θεωρίας και πράξης. Προκειμένου να αποκτήσουμε μία πληρέστερη εικόνα του πως οι επιχειρήσεις της ΚΑΟ λαμβάνουν αποφάσεις, διεξαγάγαμε έρευνα μέσω συνεντεύξεων σε υπάρχουσες συνεταιριστικές επιχειρήσεις.
Στην έρευνα αυτή είχαμε την ευκαιρία να εντοπίσουμε που υπάρχουν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ θεωρητικού πλαισίου και πράξης, καθώς και ομοιότητες/διαφορές μεταξύ των συνεταιριστικών επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα.
Εισαγωγή: Ένα από τα μείζονα ζητήματα που απασχολεί ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια είναι η ένταξη των ατόμων στο εργασιακό χώρο και οι συνέπειες της κοινωνικοοικονομικής κρίση στη λειτουργία των επιχειρήσεων και στην μεγάλη αύξηση των […]
Η σκιαγράφηση του προφίλ του Κοινωνικά Υπεύθυνου Καταναλωτή (ΚΥΚΑ) στοχεύει στη δημιουργία ενός καμβά που περικλείει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που χαρακτηρίζουν έναν καταναλωτή ως κοινωνικά υπεύθυνο και τον διαχωρίζουν από τον συμβατικό.
Η παρούσα εργασία επιχειρεί την ανάδειξη του τομέα της κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας ως πεδίου, που βρίσκεται ανάμεσα στο δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα. Ο τομέας αυτός καλύπτει μία ευρεία γκάμα φορέων και πρακτικών, που […]