Εναλλακτικές Πηγές Κοινωνικής Χρηματοδότησης – Χρηματοδότηση από το Πλήθος και Ομόλογα Κοινωνικού Αντικτύπου
Οι Φορείς της Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας, προκειμένου να είναι σε θέση να προσφέρουν στην κοινωνία και στο γενικότερο οικοσύστημα, έχουν ανάγκη χρηματοδότησης και διασφάλισης των αναγκαίων πόρων, τουλάχιστον κατά τα πρώτα στάδια ίδρυσης τους. Ανάμεσα στις εναλλακτικές πηγές της κοινωνικής χρηματοδότησης που μπορούν οι Φορείς να αντλήσουν κεφάλαια είναι η Χρηματοδότηση από το Πλήθος και τα Ομολόγων Κοινωνικού Αντικτύπου. Η Χρηματοδότηση από το Πλήθος (Crowdfunding) είναι μια μέθοδος άντλησης κεφαλαίων, μέσω της συλλογικής προσπάθειας φίλων, οικογενειών, πελατών και μεμονωμένων επενδυτών, χάρη στη χρήση ψηφιακών πλατφόρμων και κοινωνικών δικτύων.
Τα Ομόλογα Κοινωνικού Αντικτύπου (SIBs), από την άλλη, σχετίζονται με την πολιτική θεωρία του Νέου Δημόσιου Μάνατζμεντ που επικρατεί τα τελευταία χρόνια. Μέσω των αυτών επιδιώκεται: 1. η παροχή υπηρεσιών από κοινωνικές επιχειρήσεις υπό συνθήκες δημοσιονομικής λιτότητας, 2. την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των δημοσίων πόρων και 3. τη μεταφορά του ρίσκου χρηματοδότησης στους επενδυτές. Συνοπτικά, το Crowdfunding σχετίζεται με την προσέλκυση κεφαλαίων από των Ιδιωτικό Τομέα, ενώ τα SIBs σχετίζεται με την προσέλκυση κεφαλαίων από τον Ιδιωτικό Τομέα (αρχικά) και τον Δημόσιο Τομέα στη συνέχεια, εφόσον επιτευχθούν οι στόχοι που έχουν τεθεί.
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη των ανωτέρω πηγών χρηματοδότησης και των ευκαιριών που δημιουργούνται για τη χρηματοδότηση των εγχειρημάτων Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας.
H παρούσα διπλωματική εργασία έχει σκοπό να αναδείξει τις δυνατότητες που έχει η Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία να αντλήσει χρηματοδότηση μέσα από καινοτόμα χρηματοοικονομικά εργαλεία που βασίζονται στη κοινοτική πίστωση, στις συμπράξεις και στα συμβόλαια […]
Η παρούσα διπλωματική εργασία ασχολείται με τη δημοκρατική διακυβέρνηση των κοινωνικών εγχειρημάτων. Βασίζεται στην ξενόγλωσση και ελληνική βιβλιογραφία, καθώς και σε ερευνητικά δεδομένα, όπως αυτά προκύπτουν από τη συλλογή μέσω μελέτης περιπτώσεων κοινωνικών εγχειρημάτων με […]
Στην «Ελλάδα της κρίσης», ξεκίνησαν οι αγορές χωρίς μεσάζοντες, η απευθείας, με άλλα λόγια, διάθεση αγροτικών προϊόντων από τον παραγωγό στον καταναλωτή, κινηματικά αρχικά και, στην πορεία διεύρυνσής τους μέσα σε χρονικό διάστημα πέντε ετών, […]