29 Μαρτίου, 2024
Σύλλογος Μεταπτυχιακών Κοινωνικής & Αλληλέγγυας Οικονομίας
Expand search form
0 0.00

Cart

No products in the cart.

Blog

Αγορές χωρίς μεσάζοντες και Kοινωνική Aλληλέγγυα Oικονομία: κινηματική δράση και αυτοδιοικητική υποστήριξη

Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία

Στην «Ελλάδα της κρίσης», ξεκίνησαν οι αγορές χωρίς μεσάζοντες, η απευθείας, με άλλα λόγια, διάθεση αγροτικών προϊόντων από τον παραγωγό στον καταναλωτή, κινηματικά αρχικά και, στην πορεία διεύρυνσής τους μέσα σε χρονικό διάστημα πέντε ετών, πλαισιώθηκαν θεσμικά από την τοπική αυτοδιοίκηση. Η παρακολούθηση της πορείας αυτής αποτελεί το βασικό αντικείμενο της παρούσης εργασίας.

Στόχος της εργασίας αποτελεί η ανάδειξη της σχέσης μεταξύ κρίσης-κινημάτων-κράτους και Κοινωνικής Αλληλέγγυας Οικονομίας, όπως επίσης η απάντηση στο ερώτημα αν και γιατί αποτελούν «οι αγορές χωρίς μεσάζοντες» μορφή της Κοινωνικής Αλληλέγγυας Οικονομίας. Στους στόχους της εργασίας συμπεριλαμβάνεται, επίσης, η προσπάθεια ανάδειξης της συνεισφοράς των αγορών χωρίς μεσάζοντες στην τοπική κοινωνία, στην προκειμένη περίπτωση μελέτης στην πόλη της Καλλιθέας, καθώς και η απόπειρα διερεύνησης πιθανών αδυναμιών, προκλήσεων για τη λειτουργία των αγορών.

Προκειμένου να διερευνηθούν οι προηγούμενοι προβληματισμοί, η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε περιλαμβάνει πρωτογενή επιτόπια έρευνα στον χώρο διεξαγωγής της υπαίθριας αγοράς χωρίς μεσάζοντες στο Δήμο Καλλιθέας Αττικής, με ανοιχτές-εις βάθος συζητήσεις με παραγωγούς, εκπροσώπους του Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) και καταναλωτές στην συγκεκριμένη αγορά. Πηγή για την άντληση στοιχείων δευτερογενούς υλικού αποτέλεσαν βιβλιογραφικές πηγές, ρεπορτάζ και άρθρα ηλεκτρονικών εφημερίδων και περιοδικών, δημοσιευμένες συνεντεύξεις/μαρτυρίες εμπλεκομένων σε παρόμοια εγχειρήματα ανά την Ελλάδα καθώς και η ανάλυση κειμένων αποφάσεων που ελήφθησαν σχετικά από συλλογικά όργανα. Η εργασία κλείνει με την αναφορά των συμπερασμάτων της ανάλυσης και των προτάσεων πολιτικής.

Προηγούμενο Άρθρο

Η κοινωνική επιχείρηση στη Μεγάλη Βρετανία και στην Ελλάδα υπό το πρίσμα της κοινωνικής διάστασης

Επόμενο Άρθρο

Αξιολόγηση Ομολόγων Κοινωνικού Αντίκτυπου ως χρηματοδοτικό εργαλείο των επιχειρήσεων της Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας

You might be interested in …

Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία

Ανάλυση επιχειρηματικών μοντέλων στον κλάδο της πολιτιστικής βιομηχανίας

Στην παρούσα διπλωματική εργασία με βάση στοιχεία που αντλήθηκαν από επικοινωνία με στελέχη κοινωνικών επιχειρήσεων και λαμβάνοντας υπόψη τις επικρατούσες θεωρητικές απόψεις για τα επιχειρηματικά μοντέλα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των κοινωνικών επιχειρήσεων, έγινε μία […]

Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία

Εφαρμογή Μεθόδων Κοινωνικής & Διοικητικής Λογιστικής και Μέτρησης Κοινωνικού Αντικτύπου σε Επιχείρηση Κοινωνικής Αλληλέγγυας Οικονομίας (Κ.ΑΛ.Ο.): Εφαρμογή στον Αστικό Συνεταιρισμό “Το Παγκάκι”

Οι επιχειρήσεις κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας (εφεξής και Κ.ΑΛ.Ο) αναπτύσσουν οικονομικές δραστηριότητες επιδιώκοντας οικονομικούς και κοινωνικούς στόχους, η δε οικονομική τους οργάνωση ακολουθεί τους κανόνες των ιδιωτικών επιχειρήσεων. Ειδικότερα, ενώ η αποτύπωση της λογιστικής εικόνας […]

Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία

Η συμβολή της Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας στην τοπική ανάπτυξη. Μια εναλλακτική στρατηγική ανάπτυξης για την βιομηχανική περιοχή των Οινοφύτων

Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη της βιομηχανικής περιοχής των Οινοφύτων, η ανάλυση των περιβαλλοντικών κυρίως επιπτώσεων που έχει η έντονη παρουσία της βιομηχανίας σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο για την ευρύτερη περιοχή και […]

WordPress › Σφάλμα

Παρουσιάστηκε ένα κρίσιμο σφάλμα σε αυτόν τον ιστότοπο.

Μάθετε περισσότερα για την αποσφαλμάτωση του WordPress.