Καινοτόμες μορφές χρηματοδότησης της Κοινωνικής & Αλληλέγγυας Οικονομίας: Η περίπτωση των Ομολόγων Κοινωνικού Αντίκτυπου.
H παρούσα διπλωματική εργασία έχει σκοπό να αναδείξει τις δυνατότητες που έχει η Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία να αντλήσει χρηματοδότηση μέσα από καινοτόμα χρηματοοικονομικά εργαλεία που βασίζονται στη κοινοτική πίστωση, στις συμπράξεις και στα συμβόλαια χρηματοδότησης με βάση τα αποτελέσματα. Oι παραδοσιακές μορφές χρηματοδότησης της Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας που προέρχονται από Ίδια κεφάλαια, Επενδυτικά κεφάλαια, Δανειακά κεφάλαια, δωρεές και επιχορηγήσεις δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες του πεδίου. Υβριδικά, καινοτόμα εργαλεία αναδεικνύονται περισσότερο υποσχόμενα γιατί στρέφονται στην κεφαλαιαγορά και στην απευθείας χρηματοδότηση από ιδιώτες και ταμεία χωρίς να αναγκάζουν τις κοινωνικές επιχειρήσεις να παρεκκλίνουν από τους σκοπούς τους και μπορούν να υποστηρίξουν την εμπιστοσύνη και την χρηματοδοτική πίστη ανάμεσα στις κοινωνικές επιχειρήσεις και τους επενδυτές αντίκτυπου. Κάποιες πηγές άντλησης χρηματοδότησης αποτελούν η φιλανθρωπία επιχειρηματικών συμμετοχών, η συμμετοχική χρηματοδότηση, η μικροχρηματοδότηση και τα ομόλογα κοινωνικού αντίκτυπου.
Η παρούσα εργασία επικεντρώνεται στα ομόλογα κοινωνικού αντίκτυπου και στις δυνατότητες να χρηματοδοτήσουν κάποιο κοινωνικό σκοπό. Βασικός λόγος επιλογής του συγκεκριμένου εργαλείου χρηματοδότησης είναι ότι εκτός από πρόσφατη χρηματοοικονομική καινοτομία, αποτελεί και κοινωνική καινοτομία, με την έννοια ότι βασίζονται στη συνεργασία του τρίτου τομέα, του κράτους και του ιδιωτικού τομέα, με στόχο να αντιμετωπιστούν τα κοινωνικά προβλήματα. Μέσα από την βιβλιογραφική επισκόπηση και την παρουσίαση μελετών περίπτωσης αξιολογούνται τα ομόλογα κοινωνικού αντίκτυπου ως εργαλείο χρηματοδότησης και προώθησης κοινωνικών επενδύσεων. Παράλληλα, διερευνώνται οι δυνατότητες επιτυχίας ενός ομολόγου κοινωνικού αντίκτυπου στην Ελλάδα. Διαπιστώνεται ότι υπάρχουν συγκεκριμένοι κοινωνικοί τομείς στους οποίους τα ομόλογα κοινωνικού αντίκτυπου θα μπορούσαν να δράσουν θετικά στη προσέλκυση επενδύσεων.
Η σκιαγράφηση του προφίλ του Κοινωνικά Υπεύθυνου Καταναλωτή (ΚΥΚΑ) στοχεύει στη δημιουργία ενός καμβά που περικλείει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που χαρακτηρίζουν έναν καταναλωτή ως κοινωνικά υπεύθυνο και τον διαχωρίζουν από τον συμβατικό.
Ο Αγροδιατροφικός τομέας θεωρείται από τους μεγαλύτερους παραγωγικούς τομείς της χώρας. Στις μέρες μας, θα ήταν χρήσιμο περισσότερο από ποτέ άλλοτε, λόγω της οικονομικής κρίσης, να αναπτυχθεί η αγροτική οικονομία του ελλαδικού χώρου, τοποθετημένη πάνω […]
Η παρούσα διπλωματική ασχολείται με τα Κοινά και σε αυτήν παρουσιάζονται κάποια χαρακτηριστικά τους. Ενδεικτικά αναφέρονται έννοιες των κοινών όπως η τραγωδία των Κοινών, η περίφραξη και η περιφρούρηση των ορίων των κοινών. Ακόμη, παρουσιάζονται […]