Η Ιδιότητα του Πολίτη, η Έννοια της Πολιτειότητας και των Κοινών στο βιβλίο της Ε’ Δημοτικού “Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή”
Τα κοινά, ως ένα κοινωνικό και οικονομικό σύστημα στηρίζεται στην κοινότητα η οποία τα διαχειρίζεται. Βασίζεται στον κοινωνό, τον υπεύθυνο και ενεργό πολίτη, ο οποίος διακατέχεται από αισθήματα κοινωνικής δικαιοσύνης, συνεργασίας, αλληλεγγύης, σεβασμού προς τον συνάνθρωπο και το περιβάλλον, και ο οποίος διεκδικεί την ενεργό συμμετοχή στον δημόσιο βίο και σε συλλογικές δραστηριότητες με κύριο μέλημα το κοινωνικό όφελος πάνω από το ατομικό συμφέρον. Η ταυτότητα του πολίτη διαμορφώνεται μέσα σε ένα ευρύτερο κοινωνικό, ιστορικό και πολιτικό πλαίσιο στο οποίο συγκαταλέγεται η εκπαίδευση και τα εκπαιδευτικά συστήματα.
Ένα εργαλείο της εκπαίδευσης για την μετάδοση της γνώσης αλλά και κοινωνικών και πολίτικων εννοιών είναι τα σχολικά εγχειρίδια, κυρίως δε το σχολικό βιβλίο της Κοινωνικής και Πολίτικης Αγωγής της Ε’ τάξης δημοτικού. Είναι ενδιαφέρον λοιπόν να δούμε, βάση της θεωρίας του Foucault, πως το συγκεκριμένο βιβλίο παρουσιάζει την έννοια του ενεργού πολίτη, της πολιτειότητας και των κοινών, καθώς και την μεταξύ τους σχέση.
Οι νεοφιλελεύθερες πολιτικές που εφαρμοστήκαν τα τελευταία χρόνια στην Ευρώπη και ειδικότερα στην Ελλάδα αποδεικνύουν ότι ο καπιταλισμός ανασυγκροτείται μέσα από τις κρίσεις που παράγει και αναδεικνύεται σε κυρίαρχο επί ανθρώπων και φύσης. Η υγεία, […]
Το αντικείμενο μελέτης της παρούσας διπλωματικής εργασίας επικεντρώνεται στη συμμετοχική διακυβέρνηση τυπικών και άτυπων εγχειρημάτων της Κοινωνικής Αλληλέγγυας Οικονομίας (ΚΑΟ) καθώς και στις μορφές συνεργατισμού τους. Στηρίχθηκε σε ελληνόγλωσσες και ξενόγλωσσες βιβλιογραφικές αναφορές, τη νομοθεσία, […]
Αυτή η Διπλωματική Εργασία διερευνά τις προκλήσεις στη συνεταιριστική διακυβέρνηση στην Ελλάδα. Προηγούμενες αναφορές αφορούν κυρίως στους Γεωργικούς Συνεταιρισμούς και τις προκλήσεις στη διακυβέρνησή τους που οδήγησαν στην κατάρρευση πολλών από αυτούς. Μια μερίδα συνεταιριστικών […]