23 Νοεμβρίου, 2024
Σύλλογος Μεταπτυχιακών Κοινωνικής & Αλληλέγγυας Οικονομίας
Expand search form
0 0.00

Cart

No products in the cart.

Blog

Η σκιαγράφηση του προφίλ του Κοινωνικά Υπεύθυνου Καταναλωτή

Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία

Η σκιαγράφηση του προφίλ του Κοινωνικά Υπεύθυνου Καταναλωτή (ΚΥΚΑ) στοχεύει στη δημιουργία ενός καμβά που περικλείει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που χαρακτηρίζουν έναν καταναλωτή ως κοινωνικά υπεύθυνο και τον διαχωρίζουν από τον συμβατικό.

Ο κοινωνικός καταναλωτής είναι το ενεργό στοιχείο της Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας (ΚΑΟ) η οποία αντιλαμβάνεται τη λειτουργία της οικονομίας, την κοινωνία και το περιβάλλον διαφορετικά από το καπιταλιστικό μοντέλο. Αυτός ο χώρος θέτει τον άνθρωπο και το περιβάλλον στο κέντρο του ενδιαφέροντος και στοχεύει στο ευ ζην, με το βλέμμα στραμμένο σε έναν καλύτερο κόσμο. Στοχεύει στο κοινωνικό καλό, το περιβάλλον και την ευημερία, έχοντας μια πλουραλιστική οπτική αναφορικά με τη λειτουργία της οικονομίας.

Στην ανά χείρας διπλωματική έρευνα, γίνεται λόγος για την Κοινωνική Κατανάλωση με βάση αξίες, που έχουν ως στόχο την ευρύτερη κοινωνική αλλαγή και τελικά την αποανάπτυξη. H εφαρμογή κοινωνικής καινοτομίας είναι αναπόσπαστο κομμάτι αυτής της διαδρομής και το ενδιαφέρον είναι στραμμένο σε κοινωνικές αξίες. Ο στόχος εδώ, είναι η δημιουργία θετικού κοινωνικού και περιβαλλοντικού αντικτύπου μέσω της ηθικής κατανάλωσης. Η συζήτηση αφορά τον Κοινωνικό Καταναλωτή όπου η κατανάλωσή του παίρνει μια μορφή πολιτικής πράξης στη θέση της εφήμερης απόλαυσης.

Με τα παραπάνω κατά νου, δημιουργήθηκε ο καμβάς που εμπεριέχει όλα εκείνα τα δομικά χαρακτηριστικά καταναλωτικής συμπεριφοράς του ΚΥΚΑ που τον οδηγούν στην απόφαση για αγορά υπηρεσιών ή προϊόντων. Η προσπάθεια αυτή αποσκοπεί στην ενδυνάμωση του χώρου της ΚΑΟ, παρέχοντας ένα νέο εργαλείο για την προσέγγιση του Κοινωνικού Καταναλωτή.

Εμπεριέχει, ταυτόχρονα, το στοιχείο του αλτρουισμού από πλευράς συγγραφέα με την έννοια πως επιλέχθηκε θέμα που θα συμβάλλει, ενδεχομένως, στην ενδυνάμωση του χώρου της ΚΑΟ και των κοινωνικών εγχειρημάτων. Ιδανικά, θέλουμε να προσφέρει μια απλοποιημένη διαδικασία αποσαφήνισης και καταγραφής των αναγκών και των χαρακτηριστικών του ΚΥΚΑ, με στόχο την καλύτερη και περισσότερο στοχευμένη δημιουργία υπηρεσιών και προϊόντων που τον αφορούν, άρα και τη διεύρυνση του χώρου της Κοινωνικής Οικονομίας.

Η σκιαγράφηση του προφίλ του Κοινωνικά Υπεύθυνου Καταναλωτή

Προηγούμενο Άρθρο

Οι συστάδες επιχειρηματικότητας ως μοντέλο για την ανάπτυξη της Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας

Επόμενο Άρθρο

Μελέτη Αποσαφήνισης Εργασιακών-Ασφαλιστικών και Λογιστικών-Φορολογικών Θεμάτων σε Φορείς Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας

You might be interested in …

Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία

Δημοκρατική διακυβέρνηση, οργάνωση και διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού στις ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ.

Η παρούσα μελέτη εξετάζει τις περιπτώσεις της δημοκρατικής διακυβέρνησης, και της οργάνωσης και διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού στις Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις. Προς αυτό τον σκοπό, η εργασία εξετάζει την κοινωνική αλληλέγγυα οικονομία, την δημοκρατική διακυβέρνηση, την […]

Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία

Η αποτύπωση των ενισχυτικών παραγόντων της συνεταιριστικής οργανωσιακής φιλοσοφίας ως προς την ένταξη στην εργασία των Ληπτών Ψυχιατρικών Υπηρεσιών και η πρακτική εφαρμογή τους

Η παρούσα διπλωματική εργασία στοχεύει στη μελέτη των κοινωνικών συνεταιρισμών ως εναλλακτικό παράδειγμα επιχειρηματικής οργάνωσης. Εστιάζει, στο ρόλο τους ως προς την ένταξη στην εργασία ατόμων από περιθωριοποιημένες ομάδες πληθυσμού και συγκεκριμένα στους λήπτες ψυχιατρικών […]

Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία

Διακυβέρνηση Κοινωνικών Επιχειρήσεων και Συμβολή τους στη Δημιουργία Θετικού Κοινωνικού Αντικτύπου

Στην παρούσα διπλωματική εργασία, παρουσιάζεται η περίπτωση των Κοινωνικών Επιχειρήσεων, ως οργανώσεων της Κοινωνικής Οικονομίας. Πιο συγκεκριμένα, εξετάζονται οι τρόποι διακυβέρνησης τους, με ιδιαίτερη έμφαση στην ομάδα, ως πυρήνα των εγχειρημάτων αυτών, στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά […]