Οι κοινωνικές αξίες και ο παραγόμενος κοινωνικός αντίκτυπος των κοινωνικών συνεταιριστικών επιχειρήσεων στην Ελλάδα. Η περίπτωση του “Κλίμαξ Plus”
Η Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία (Κ.Α.Ο.) αποτελεί μια νέα μορφή οργάνωσης της κοινωνίας και οικονομίας προς την κατεύθυνση της μετάβασης σε μια μετακαπιταλιστική εποχή και της υιοθέτησης κοινωνικών αξιών, όπως της δημοκρατικής συμμετοχικότητας, της ισότητας, της αλληλεγγύης, της συνεργασίας, του εθελοντισμού, της συλλογικότητας και της προαγωγής του κοινωνικού συμφέροντος μέσω της προτεραιότητας στον άνθρωπο και τις ανάγκες του και όχι την κερδοφορία. Ένας βασικός φορέας της είναι οι κοινωνικές συνεταιριστικές επιχειρήσεις που στην Ελλάδα εκπροσωπούνται θεσμικά από τις ΚοιΣ.Π.Ε. και Κοιν.Σ.Επ. ένταξης, που σχετίζονται με την κοινωνική επανένταξη ευάλωτων πληθυσμιακά ομάδων. Η παραγωγικότητα και η αποτελεσματικότητά τους ως προς την επίτευξη των στόχων που θέτουν εκτιμώνται με τον κοινωνικό αντίκτυπο που έχουν και το αποτύπωμα των κοινωνικών αξιών που παράγουν με τις δραστηριότητές τους.
Αντικείμενο της παρούσης εργασίας είναι ο συνεταιρισμός «Κλίμαξ – Plus», που λειτουργεί υπό την αιγίδα του κοινωνικού φορέα «Κλίμακα» στην Αττική. Συγκεκριμένα, εξετάζεται κατά πόσο ανταποκρίνεται με τη λειτουργία του στα χαρακτηριστικά των κοινωνικών επιχειρήσεων που προάγουν την κοινωνική και αλληλέγγυα οικονομία ώστε να υπάρχει θετικός κοινωνικός αντίκτυπος. Από την ανάλυση των δεδομένων που συλλέχθηκαν μέσω διαδικτυακών συζητήσεων προέκυψε ότι εκπληρώνεται κατά το μέτρο του εφικτού η κοινωνική αποστολή της επιχείρησης. Επίσης, τα προβλήματα χρηματοδότησης του συνεταιρισμού, που βασίζεται κυρίως σε ίδια έσοδα είναι υπαρκτά και αντιστρατεύονται την προσπάθειά του για φιλόδοξη συμβολή στην επίλυση κοινωνικών προβλημάτων. Παράλληλα γίνεται εμφανής η τάση απεξάρτησης του συνεταιρισμού από την ιδιωτική και δημόσια οικονομία και ο κινηματικός του χαρακτήρας. Τέλος, διαπιστώθηκε ότι ο συνεταιρισμός, ακόμη και σε περιόδους κρίσης, όπως της παγκόσμιας οικονομικής (2009) και επιδημιολογικής κρίσης (2020) δραστηριοποιείται απερίσπαστα παρά τις αντιξοότητες, καταλαμβάνοντας σταθερά μια αξιόλογη θέση στο σύνολο των εγχειρημάτων της Κ.Α.Ο. στην Ελλάδα.
Η σκιαγράφηση του προφίλ του Κοινωνικά Υπεύθυνου Καταναλωτή (ΚΥΚΑ) στοχεύει στη δημιουργία ενός καμβά που περικλείει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που χαρακτηρίζουν έναν καταναλωτή ως κοινωνικά υπεύθυνο και τον διαχωρίζουν από τον συμβατικό.
Στην παρούσα διπλωματική εργασία, παρουσιάζεται η περίπτωση των Κοινωνικών Επιχειρήσεων, ως οργανώσεων της Κοινωνικής Οικονομίας. Πιο συγκεκριμένα, εξετάζονται οι τρόποι διακυβέρνησης τους, με ιδιαίτερη έμφαση στην ομάδα, ως πυρήνα των εγχειρημάτων αυτών, στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά […]
Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο να διερευνήσει ζητήματα διοίκησης ανθρώπινων πόρων αλλά και γενικότερης διακυβέρνησης στις Κοινωνικές Επιχειρήσεις Εργασιακής Ένταξης μέσα από την ανάδειξη και την ανάλυση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών που παρουσιάζει ο συγκεκριμένος […]