Η σκιαγράφηση του προφίλ του Κοινωνικά Υπεύθυνου Καταναλωτή
Η σκιαγράφηση του προφίλ του Κοινωνικά Υπεύθυνου Καταναλωτή (ΚΥΚΑ) στοχεύει στη δημιουργία ενός καμβά που περικλείει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που χαρακτηρίζουν έναν καταναλωτή ως κοινωνικά υπεύθυνο και τον διαχωρίζουν από τον συμβατικό.
Ο κοινωνικός καταναλωτής είναι το ενεργό στοιχείο της Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας (ΚΑΟ) η οποία αντιλαμβάνεται τη λειτουργία της οικονομίας, την κοινωνία και το περιβάλλον διαφορετικά από το καπιταλιστικό μοντέλο. Αυτός ο χώρος θέτει τον άνθρωπο και το περιβάλλον στο κέντρο του ενδιαφέροντος και στοχεύει στο ευ ζην, με το βλέμμα στραμμένο σε έναν καλύτερο κόσμο. Στοχεύει στο κοινωνικό καλό, το περιβάλλον και την ευημερία, έχοντας μια πλουραλιστική οπτική αναφορικά με τη λειτουργία της οικονομίας.
Στην ανά χείρας διπλωματική έρευνα, γίνεται λόγος για την Κοινωνική Κατανάλωση με βάση αξίες, που έχουν ως στόχο την ευρύτερη κοινωνική αλλαγή και τελικά την αποανάπτυξη. H εφαρμογή κοινωνικής καινοτομίας είναι αναπόσπαστο κομμάτι αυτής της διαδρομής και το ενδιαφέρον είναι στραμμένο σε κοινωνικές αξίες. Ο στόχος εδώ, είναι η δημιουργία θετικού κοινωνικού και περιβαλλοντικού αντικτύπου μέσω της ηθικής κατανάλωσης. Η συζήτηση αφορά τον Κοινωνικό Καταναλωτή όπου η κατανάλωσή του παίρνει μια μορφή πολιτικής πράξης στη θέση της εφήμερης απόλαυσης.
Με τα παραπάνω κατά νου, δημιουργήθηκε ο καμβάς που εμπεριέχει όλα εκείνα τα δομικά χαρακτηριστικά καταναλωτικής συμπεριφοράς του ΚΥΚΑ που τον οδηγούν στην απόφαση για αγορά υπηρεσιών ή προϊόντων. Η προσπάθεια αυτή αποσκοπεί στην ενδυνάμωση του χώρου της ΚΑΟ, παρέχοντας ένα νέο εργαλείο για την προσέγγιση του Κοινωνικού Καταναλωτή.
Εμπεριέχει, ταυτόχρονα, το στοιχείο του αλτρουισμού από πλευράς συγγραφέα με την έννοια πως επιλέχθηκε θέμα που θα συμβάλλει, ενδεχομένως, στην ενδυνάμωση του χώρου της ΚΑΟ και των κοινωνικών εγχειρημάτων. Ιδανικά, θέλουμε να προσφέρει μια απλοποιημένη διαδικασία αποσαφήνισης και καταγραφής των αναγκών και των χαρακτηριστικών του ΚΥΚΑ, με στόχο την καλύτερη και περισσότερο στοχευμένη δημιουργία υπηρεσιών και προϊόντων που τον αφορούν, άρα και τη διεύρυνση του χώρου της Κοινωνικής Οικονομίας.
Στην «Ελλάδα της κρίσης», ξεκίνησαν οι αγορές χωρίς μεσάζοντες, η απευθείας, με άλλα λόγια, διάθεση αγροτικών προϊόντων από τον παραγωγό στον καταναλωτή, κινηματικά αρχικά και, στην πορεία διεύρυνσής τους μέσα σε χρονικό διάστημα πέντε ετών, […]
Η παρούσα διπλωματική εργασία με τίτλο «Κοινά και Πολιτειότητα: Μια εμπλουτισμένη διδακτική παρέμβαση στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση με τη χρήση ψηφιακών μέσων» αφορά τη σχεδίαση και την υλοποίηση διδακτικών προτάσεων και εμπλουτισμένων καινοτόμων προσεγγίσεων μέσω της […]
Αυτό που επιδιώξαμε να αναδείξουμε στη συγκεκριμένη Διπλωματική Εργασία και αποτελεί και τον στόχο του θέματος της είναι να εμβαθύνουμε στην λειτουργία της ομάδας. Ξεκινήσαμε με την παράθεση της σχετικής θεωρητικής τεκμηρίωσης, η οποία μας […]