Στον 20ο αιώνα, τον παραδοσιακό ρόλο της εξωσχολικής εκπαίδευσης και της φύλαξης των παιδιών μιας οικογένειας είχε το ευρύτερο κοινωνικό-φιλικό-οικογενειακό περιβάλλον προκειμένου οι γονείς να εργαστούν απερίσπαστοι. Στον 21ο αιώνα, αυτόν τον ρόλο επιχειρεί να καλύψει ο θεσμός των κέντρων δημιουργικής απασχόλησης παιδιών (ΚΔΑΠ). Είναι ένας σχετικά παλαιός θεσμός. Ξεκίνησε πιλοτικά από τους Δήμους. Αργότερα συστάθηκαν και τα ιδιωτικά ΚΔΑΠ για την κάλυψη της αυξημένης ζήτησης. Η φροντίδα και η φύλαξη των παιδιών συγκεκριμένων ηλικιών είναι και ένας από τους τομείς δραστηριότητας της κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας (ΚΑΛΟ). Στην μη τυπική μορφή, η αλληλεγγύη εκφράζεται από την εθελοντική προσφορά του φιλικού ή οικογενειακού περιβάλλοντος των γονέων/κηδεμόνων. Την τυπική μορφή εκφράζουν οι κοινωνικές επιχειρήσεις, στην παρούσα εργασία τα (κοινωνικά) ΚΔΑΠ, όπου επαγγελματίες παιδαγωγοί καθώς και καταρτισμένα στελέχη απασχολούν δημιουργικά παιδιά ηλικίας 5-12 ετών.
Τα ΚΔΑΠ ως νομική οντότητα αντιμετωπίζουν γραφειοκρατικές διαδικασίες, διαχειριστικά ζητήματα, θέματα διοικητικών λειτουργιών, πιθανά προβλήματα χρηματοοικονομικής ρευστότητας, και, τέλος έκτακτες καταστάσεις όπως η πανδημία (COVID-19). Ως επιχειρησιακή ομάδα/team, τα μέλη ενδέχεται να αντιμετωπίζουν και άλλα, διαφορετικού είδους, ζητήματα που συνήθως συνδέονται με την ψυχολογική και συναισθηματική τους κατάσταση. Όπως είναι γνωστό, η διάθεση ενός εργαζόμενου δύναται να επηρεάσει την επαγγελματική του απόδοση για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Ομοίως, το ίδιο είναι πιθανόν να συμβεί -ταυτόχρονα- σε πάνω από έναν εργαζόμενους. Μια συλλογικά καλή ή κακή διάθεση, που διαρκεί για μακρύ χρονικό διάστημα, ίσως επηρεάσει το συνολικό αποτέλεσμα του έργου μιας επιχειρησιακής ομάδας/team.
Συνεπώς, η εύρυθμη λειτουργία ενός ΚΔΑΠ είναι αποτέλεσμα και της εύρυθμης συν-εργατικότητας των μελών της ομάδας/team. Αυτό αποτελεί τόσο ευκαιρία όσο και πρόκληση για το ΚΔΑΠ. Η συγκεκριμένη μεταπτυχιακή εργασία επιχειρεί να το πραγματευτεί μέσα από την οπτική της ταύτισης. Ειδικότερα, μέσα από την συμβολή της ταύτισης των μελών μιας ομάδας/team και το πώς η ταύτιση επιδρά στην συν-εργατικότητά τους, κατ’ επέκταση και στη λειτουργία ενός ΚΔΑΠ.