Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται τον ρόλο των ηθικών τραπεζών αφενός ως προς το θεωρητικό τους κομμάτι, με την μελέτη βασικών εννοιών και γεγονότων που τις χαρακτηρίζουν και αφετέρου διεισδύει στα πιο εξειδικευμένα χαρακτηριστικά τους, όπως αυτά προκύπτουν από την ανάλυση τριών μελετών περίπτωσης. Στόχος της παρούσας εργασίας είναι μέσω της διερεύνησης του ρόλου και του σκοπού της ηθικής τραπεζικής να μπορέσουμε να εξαγάγουμε χρήσιμα συμπεράσματα για τον τραπεζικό κλάδο στην Ευρώπη.
Στο πρώτο μέρος της παρούσας διπλωματικής εργασίας, αναλύεται το κοινό τραπεζικό σύστημα, το πώς και αν προσαρμόζεται σε περιόδους οικονομικής ύφεσης και τραπεζικής κρίσης. Επιπλέον διερευνήθηκε ο ρόλος του τραπεζικού κλάδου στην Ευρώπη όσον αφορά τη διάσωση της οικονομίας και τις αρνητικές επιπτώσεις που προκλήθηκαν, αλλά και ο τρόπος που εκφράστηκαν.
Στο δεύτερο μέρος της παρούσας έρευνας διερευνήθηκε ο λόγος που ιδρύθηκαν οι ηθικές τράπεζες, πως δημιουργούν χαρτοφυλάκιο μικροχρηματοδοτήσεων και γενικότερα πως δημιουργείται η κεφαλαιακή τους διάρθρωση. Παρουσιάστηκαν τα όργανα εκπροσώπησής τους στην Ευρώπη, και βασικά στοιχεία για τον τρόπο λειτουργίας τους και το σύστημα διακυβέρνησης που ακολουθούν. Επιπλέον προσδιορίστηκε η μετασχηματιστική δύναμη των ηθικών τραπεζών και η αντοχή τους σε περιόδους ύφεσης αλλά και ανάπτυξης της οικονομίας.
Στην πορεία διερευνήθηκαν τρείς ηθικές τράπεζες. Η επιλογή τους δεν ήταν τυχαία, τουναντίον λήφθηκαν υπόψη διαφορετικά κριτήρια ώστε να καλυφθεί σφαιρικά το θέμα της παρούσας διπλωματικής εργασίας. Η μεταξύ τους σύγκριση έγινε για να εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα τα οποία δύναται να οδηγήσουν στην περαιτέρω ενσωμάτωση των ηθικών τραπεζών στην Ευρώπη και την Ελλάδα, ώστε να προκύψουν μακροπρόθεσμα και βραχυπρόθεσμα οφέλη για την κοινωνία, με σκοπό να εξασφαλιστεί μελλοντικά οικονομική αειφορία.
Η σκιαγράφηση του προφίλ του Κοινωνικά Υπεύθυνου Καταναλωτή (ΚΥΚΑ) στοχεύει στη δημιουργία ενός καμβά που περικλείει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που χαρακτηρίζουν έναν καταναλωτή ως κοινωνικά υπεύθυνο και τον διαχωρίζουν από τον συμβατικό.
Η εναλλακτική προσέγγιση της επιχειρηματικότητας μέσω των εγχειρημάτων Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας είναι ένας τομέας που έχει αναδειχθεί τα τελευταία χρόνια. Αυτό όμως δεν συνεπάγεται πως ο αντίκτυπος που επιφέρει αυτή η προσέγγιση είναι διαδεδομένος […]
Το θέμα της διαχείρισης αποβλήτων αποτελεί μια τεράστια πρόκληση για την παγκόσμια κοινότητα, η οποία χαρακτηρίζεται, στην πλειονότητά της, από έντονο καταναλωτισμό. Αποτελεί χαρακτηριστική περίπτωση ενσωμάτωσης κοινωνικής καινοτομίας ή με άλλα λόγια μιας νέας λύσης […]