Ομάδες Αυτοβοήθειας, ΚΑΛΟ & Διακυβέρνηση: Περίπτωση ‘ΜΑΖΙ’
Η παρούσα διπλωματική εργασία στόχο έχει να παρουσιάσει μέσα από μια ενδελεχή θεωρητική έρευνα βασισμένη σε ελληνική και ξενόγλωσση βιβλιογραφία την Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία στην Ελλάδα τις αρχές και τις αξίες της. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις ομάδες αυτοβοήθειας και στον τρόπο με τον οποίο αναπτύσσονται στην Ελλάδα.
Ξεκινάει με μία θεωρητική προσέγγιση όπου παρατίθενται οι εννοιολογικές προσεγγίσεις της ΚΑΛΟ με περισσότερη έμφαση στις αρχές και τον τρόπο διακυβέρνησης των εγχειρημάτων της. Στη συνέχεια γίνεται μια μακροσκελή αναφορά στις ομάδες αυτοβοήθειας τις αρχές, τις αξίες και τη διακυβέρνηση τους. Μετά από την θεωρητική προσέγγιση των παραπάνω εννοιών παρουσιάζονται τα ερευνητικά ερωτήματα τα οποία αποτελούν κεντρικό άξονα στην εργασία για να μπορέσει να γίνει στη συνέχεια μια ολοκληρωμένη μελέτη της σχέσης μεταξύ ΚΑΛΟ και ομάδων αυτοβοήθειας, μέσα από την περίπτωση του Μη Κερδοσκοπικού σωματείου- Ελληνική εταιρία Διαταραχών Διάθεσης ¨ΜΑΖΙ’’. Παρατίθενται οι αξίες και οι αρχές που διέπουν το ΜΑΖΙ ως σωματείο και έπειτα παρατίθενται οι αξίες και οι αρχές που διέπουν τις ομάδες αυτοβοήθειας του ΜΑΖΙ.
Επιπρόσθετα, μελετάται αν και κατά πόσο υπάρχουν στοιχεία διακυβέρνησης της ΚΑΛΟ στον τρόπο λειτουργίας του ΜΑΖΙ και κατ’ επέκταση και στις ομάδες αυτοβοήθειας που περιλαμβάνει. Αναφέρονται αναλυτικά οι αποκλίσεις του τρόπου διακυβέρνησης του ΜΑΖΙ με τη διακυβέρνηση των εγχειρημάτων της ΚΑΛΟ, όπως αυτή προσδιορίζεται στη βιβλιογραφία. Τέλος, παρατίθενται συμπεράσματα που ενισχύουν την άποψη ότι οι ομάδες αυτοβοήθειας, αν και δεν ανήκουν στα εγχειρήματα της ΚΑΛΟ, έχουν κοινό φιλοσοφικό υπόβαθρο μ’ αυτά αναφορικά με τις αρχές και αξίες τους ενώ παράλληλα γίνονται προτάσεις για την ενίσχυση των δράσεων και των σκοπών των ομάδων αυτοβοήθειας στην Ελλάδα.
Η παρούσα διπλωματική ασχολείται με τα Κοινά και σε αυτήν παρουσιάζονται κάποια χαρακτηριστικά τους. Ενδεικτικά αναφέρονται έννοιες των κοινών όπως η τραγωδία των Κοινών, η περίφραξη και η περιφρούρηση των ορίων των κοινών. Ακόμη, παρουσιάζονται […]
Η κοινωνική επιχειρηματικότητα εντάσσεται στον τρίτο τομέα της οικονομίας και αποτελείται από έναν ξεχωριστό τρόπο λειτουργίας των κοινωνικών επιχειρήσεων ενώ διέπετε από δημοκρατικές διαδικασίες τόσο για τη λήψη αποφάσεων όσο και για τη λειτουργία των […]
Η σκιαγράφηση του προφίλ του Κοινωνικά Υπεύθυνου Καταναλωτή (ΚΥΚΑ) στοχεύει στη δημιουργία ενός καμβά που περικλείει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που χαρακτηρίζουν έναν καταναλωτή ως κοινωνικά υπεύθυνο και τον διαχωρίζουν από τον συμβατικό.