Ο ρόλος της διακυβέρνησης στην προώθηση της καινοτομίας και της υψηλής τεχνολογίας σε οργανώσεις της κοινωνικής οικονομίας.
Οι κοινωνικές επιχειρήσεις συνδυάζουν στοιχεία παραδοσιακών κερδοσκοπικών εταιρειών και κοινωνικών μη κερδοσκοπικών οργανισμών. Όσον αφορά τη δομή τους, πολλές κοινωνικές επιχειρήσεις λειτουργούν όπως οι παραδοσιακές επιχειρήσεις. Έχοντας κοινωνική κατεύθυνση, πολλές από αυτές παράγουν και διαθέτουν στην αγορά προϊόντα και υπηρεσίες υψηλής ποιότητας, αλλά ταυτόχρονα υπόκεινται στις απαιτήσεις της αγοράς και πρέπει να παράγουν έσοδα που θα τις διατηρούν βιώσιμες.
Η διαφορά είναι ότι το κέρδος δεν είναι ο τελικός στόχος, αλλά ένα εργαλείο για την εκπλήρωση της κοινωνικής αποστολής της κοινωνικής επιχείρησης. Ενώ κάποιο κέρδος μπορεί να διανεμηθεί στους υπαλλήλους και τους μετόχους, η συντριπτική πλειονότητα του επανεπενδύεται στον οργανισμό. Η σωστή χρήση της εταιρικής διακυβέρνησης και η υιοθέτηση καινοτόμων ψηφιακών τεχνολογιών, μπορούν να δώσουν την δυνατότητα στις κοινωνικές επιχειρήσεις να παραμείνουν ανταγωνιστικές και βιώσιμες.
Η κοινωνική επιχειρηματικότητα είναι το είδος της επιχειρηματικότητας που επιδιώκει να επιλύσει κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα όπως η φτώχεια και η μόλυνση του περιβάλλοντος και στοχεύει στην μεγιστοποίηση του κοινωνικού αντίκτυπου και όχι του κέρδους. […]
Στην «Ελλάδα της κρίσης», ξεκίνησαν οι αγορές χωρίς μεσάζοντες, η απευθείας, με άλλα λόγια, διάθεση αγροτικών προϊόντων από τον παραγωγό στον καταναλωτή, κινηματικά αρχικά και, στην πορεία διεύρυνσής τους μέσα σε χρονικό διάστημα πέντε ετών, […]
Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη εναλλακτικών εγχειρημάτων που υιοθετούν αρχές της Κοινωνικής και Αλληλέγγυας οικονομίας ως μέρους των κοινωνικών κινημάτων. Συγκεκριμένα, μελετά τέτοια εγχειρήματα που μάχονται υπέρ της φυλετικής ισότητας και που αναπτύχθηκαν […]