4 Δεκεμβρίου, 2024
Σύλλογος Μεταπτυχιακών Κοινωνικής & Αλληλέγγυας Οικονομίας
Expand search form
0 0.00

Cart

No products in the cart.

Blog

Η Πληθοχρηματοδότηση στην ΚΑΟ: Μια Κριτική Επισκόπηση από τα Κινήματα στις Υπηρεσίες

Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία

Η παρούσα εργασία αποσκοπεί στην καλύτερη κατανόηση του φαινομένου της πληθοχρηματοδότησης στο χώρο της Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας. Η Πληθοχρηματοδότηση αποτελεί έναν εναλλακτικό τρόπο χρηματοδότησης επιχειρηματικών ιδεών μέσω συνεισφοράς πολλών μικρών επενδυτών.

Τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί με εκπληκτικό ρυθμό καθώς είναι μια απλή διαδικασία χαμηλού κόστους που υλοποιείται μέσω του διαδικτύου, λαμβάνει διάφορες μορφές και δεν έχει γεωγραφικούς, γλωσσικούς ή άλλους πολιτιστικούς περιορισμούς. Ειδικότερα στο πλαίσιο της Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας η Πληθοχρηματοδότηση, αξιοποιώντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προάγει την συμμετοχή μεγάλου αριθμού ανθρώπων, στην επίτευξη κοινών κοινωνικών στόχων. Προκειμένου να διερευνηθεί καλύτερα ο τρόπος λειτουργίας της πληθοχρηματοδότησης μελετώνται τρεις περιπτώσεις χρησιμοποιώντας την προσέγγιση της θεμελιωμένης θεωρίας (Grounded Theory-GT), που είναι εξαιρετικά δημοφιλής στην πιλοτική έρευνα νέων και σχετικά ανεξερεύνητων πεδίων όπως αυτό.

Η πρώτη περίπτωση μελέτης είναι η πολιτική εκστρατεία του Μπάρακ Ομπάμα το 2008 και η εκστρατεία επανεκλογής του, το 2012, που αποτέλεσαν ορόσημο καθώς για πρώτη φορά συνδυάστηκε η online πληθοχρηματοδότηση με την πολιτική επικοινωνία αξιοποιώντας με πρωτοφανή τρόπο και αποτελεσματικότητα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Στη συνέχεια παρουσιάζεται η εκστρατεία πληθοχρηματοδότησης που πραγματοποιήθηκε από την εταιρία παραγωγής Anemon για τη χρηματοδότηση του βραβευμένου ντοκιμαντέρ «A Family Affair» το οποίο διαπραγματεύεται τη ζωή της μουσικής οικογένειας Ξυλούρη της Κρήτης καταγράφοντας τις δυσκολίες του μουσικού επαγγέλματος αλλά και το πώς η μουσική μεταφέρεται από πατέρα σε γιο και σε εγγόνια. Τέλος εξετάζεται το εγχείρημα της Κοινωνικής Συνεταιριστικής Επιχείρησης «Μούσες Πιερίων» τα μέλη της οποίας διανέμοντας χέρι με χέρι κουπόνια, χωρίς την χρήση του διαδικτύου, κατάφεραν όχι μόνο να συγκεντρώσουν το κεφάλαιο που στόχευαν αλλά να επιτύχουν την ένταξη τους στη τοπική κοινωνία.

Από την ανάλυση του υλικού και των δεδομένων προέκυψαν στοιχεία για τα χαρακτηριστικά και τις δυνατότητες της πληθοχρηματοδότησης καθώς και η σύνδεση με την Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία. Επιπλέον η μελέτη ανέδειξε την δυνατότητα αξιοποίησης της πληθοχρηματοδότησης για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας των κοινωνικών επιχειρήσεων, ενώ ταυτόχρονα έθεσε νέα ερωτήματα και διαστάσεις που προσφέρουν ερεθίσματα για περαιτέρω έρευνα.

Προηγούμενο Άρθρο

Περιβαλλοντικές πιέσεις και προκλήσεις συλλογικής διαχείρισης των Κοινών Φυσικών Πόρων σε προστατευόμενες περιοχές: η περίπτωση του όρους Υμηττού

Επόμενο Άρθρο

Λογιστική υποστήριξη επιχειρήσεων ΚΑΟ, προκλήσεις, προβλήματα και ανάγκες

You might be interested in …

Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία

Πολιτικές χωρικής ανάπτυξης και ο ρόλος της τοπικής αυτοδιοίκησης στην υποστήριξη και την ανάπτυξη της κοινωνικής οικονομίας

Στην παρούσα εργασία θα ασχοληθούμε με τις πολιτικές της χωρικής ανάπτυξης στο πλαίσιο μιας καπιταλιστικής οικονομίας που δείχνει σημάδια «κόπωσης». Ξεκινάμε με την κριτική στην ανάπτυξη. Ένα όρο τόσο αόριστο που όμως ακολουθείται ως τις […]

Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία

Κοινωνική & Αλληλέγγυα Οικονομία και κοινωνικός αποκλεισμός. Η περίπτωση του «Κοι.Σ.Π.Ε. Αθηνά – Ελπίς» και η συμβολή του στην απασχόληση και την κοινωνική ένταξη ατόμων με ψυχοκοινωνικά προβλήματα

Η οικονομική κρίση, όπως και κάθε κρίση στην ιστορία του καπιταλισμού, έχει άμεσες συνέπειες στην κοινωνία και πλήττει κυρίως τα πιο ευάλωτα τμήματά της, προκαλώντας συνθήκες κοινωνικής ασφυξίας. Οι εφαρμοζόμενες πολιτικές λιτότητας έχουν οδηγήσει εκατομμύρια […]

Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία

Η συμβολή των Ευρωπαϊκών Διαρθρωτικών και Επενδυτικών Ταμείων (ΕΔΕΤ) στην χρηματοδότηση δημόσιων πολιτικών για την ανάπτυξη της κοινωνικής οικονομίας &΄ της κοινωνικής επιχειρηματικότητας: Η περίπτωση του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ)

Η κοινωνική οικονομία και η κοινωνική επιχειρηματικότητα αποτελούν συστατικό πυλώνα του ευρωπαϊκού κοινωνικού μοντέλου, για μια βιώσιμη κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη σε ευρωπαϊκό αλλά και εθνικό και περιφερειακό επίπεδο. Προς αυτό το σκοπό, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατευθύνει […]