24 Απριλίου, 2024
Σύλλογος Μεταπτυχιακών Κοινωνικής & Αλληλέγγυας Οικονομίας
Expand search form
0 0.00

Cart

No products in the cart.

Blog

Η κοινωνική επιχείρηση στη Μεγάλη Βρετανία και στην Ελλάδα υπό το πρίσμα της κοινωνικής διάστασης

Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία

Η παρούσα διπλωματική εργασία προσεγγίζει την κοινωνική διάσταση των κοινωνικών επιχειρήσεων στη Μεγάλη Βρετανία και στην Ελλάδα. Σκοπός της είναι μέσα από τα κριτήρια του δικτύου EMES να μελετησει το κατά πόσο οι διάφορες κοινωνικές επιχειρήσεις σε αυτές τις δύο χώρες ικανοποιούν τα χαρακτηριστικά της κοινωνικής διάστασης.

Κατανοώντας αρχικά την έννοια της κοινωνικής επιχείρησης και της κοινωνικής επιχειρηματικότητας και οριοθετώντας αυτούς τους όρους που λανθασμένα τείνουν να συγχέονται αλλά και του θεσμικού πλαισίου αναλύεται το νομικό καθεστώς στη Μεγάλη Βρετανία και οι νομικές μορφές στην Ελλάδα. Εξέχουσα σημασία στην παρούσα εργασία έχει η προσέγγιση του EMES και κυρίως στο σημείο που αφορά την κοινωνική διάσταση με βάση την οποία γίνεται μία προσπάθεια να τοποθετήσουμε τις κοινωνικές επιχειρήσεις.

Το σημαντικό κομμάτι της κοινωνικής ωφέλειας συναντάται σε όλες τις μορφές σε άλλες άμεσα και σε άλλες έμμεσα ενώ το κομμάτι του περιορισμού στη διανομή κερδών είναι αυτό που συναντάται στην ελληνική επιχείρηση αλλά όχι σε όλες τις μορφές της Μεγάλης Βρετανίας. Η κοινωνική διάσταση είναι απαραίτητο συστατικό για την επιτυχία μιας κοινωνικής επιχείρησης και είναι επιθμητό για όλες τις κοινωνικές επιχειρήσεις να βρίσκουν λύσεις ώστε να έχουν όσο το δυνατόν πιο έντονη αυτή τους τη διάσταση.

Προηγούμενο Άρθρο

Αξιολόγηση της Ενδυνάμωσης και της Δέσμευσης των μελών Αγροτικών Συνεταιρισμών στην Κεντρική Ελλάδα: Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΑΓΡΟΤΙΚΟΥ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΥ ΑΓΕΛΑΔΟΤΡΟΦΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΒΑΤΟΤΡΟΦΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

Επόμενο Άρθρο

Αγορές χωρίς μεσάζοντες και Kοινωνική Aλληλέγγυα Oικονομία: κινηματική δράση και αυτοδιοικητική υποστήριξη

You might be interested in …

Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία

Το Οικοσύστημα Συνεργατισμού Καρδίτσας ως Κοινό: Η Διάσταση της Εμπιστοσύνης

Iστορικά έχει αποδειχτεί, ότι η αυτοδιαχείριση, ως μια εναλλακτική μορφή οργάνωσης του τρόπου με τον οποίο μια κοινωνία αναπαράγεται, μπορεί να είναι βιώσιμη. Οι προοπτικές της βιωσιμότητας κρίνονται από διάφορους παράγοντες. Από την σκοπιά της […]

Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία

Η σκιαγράφηση του προφίλ του Κοινωνικά Υπεύθυνου Καταναλωτή

Η σκιαγράφηση του προφίλ του Κοινωνικά Υπεύθυνου Καταναλωτή (ΚΥΚΑ) στοχεύει στη δημιουργία ενός καμβά που περικλείει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που χαρακτηρίζουν έναν καταναλωτή ως κοινωνικά υπεύθυνο και τον διαχωρίζουν από τον συμβατικό.

Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία

Εναλλακτικές Πηγές Κοινωνικής Χρηματοδότησης – Χρηματοδότηση από το Πλήθος και Ομόλογα Κοινωνικού Αντικτύπου

Οι Φορείς της Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας, προκειμένου να είναι σε θέση να προσφέρουν στην κοινωνία και στο γενικότερο οικοσύστημα, έχουν ανάγκη χρηματοδότησης και διασφάλισης των αναγκαίων πόρων, τουλάχιστον κατά τα πρώτα στάδια ίδρυσης τους. […]