Η Διαφάνεια Πολιτικής στον κοινωνικό χρηματοπιστωτικό τομέα: Η περίπτωση της Σκωτίας
Η Διαφάνεια Πολιτικής στις ετήσιες αναφορές των ΚT εμπεριέχεται στην ίδια την ουσία ύπαρξης αυτών των επιχειρήσεων που σκοπό έχουν τη στήριξη της ΚΟ. Η συμπερίληψη της στις ετήσιες αναφορές έγινε πιο έντονη μετά την τελευταία οικονομική κρίση, ενώ αναμένεται επίσης ότι μετά την πρωτοφανή υγειονομική κρίση του COVID-19 και τον τεράστιο οικονομικό και κοινωνικό αντίκτυπο που αυτή θα προκαλέσει, η αύξηση της ζήτησης για πολιτικές που σχετίζονται με την κοινωνική χρηματοδότηση. Αναπόδραστα σε αυτό το πλαίσιο ο ρόλος των ΚΤ αναμένεται να αναβαθμιστεί στο εγγύς μέλλον ως σημαντικό εργαλείο κυβερνητικής πολιτικής. Η Διαφάνεια Πολιτικής ως μορφή λογοδοσίας και συμμετρικής πληροφόρησης, αναγάγεται σε κοινωνικό πλεονέκτημα συμβατό με τις αρχές της Κοινωνικής Οικονομίας.
Σκοπός αυτής της εργασίας είναι η έρευνα της Διαφάνειας Πολιτικής στις ΚΤ εξετάζοντας την περίπτωση των ΚΤ της Σκωτίας. Προκειμένου να διερευνήσουμε κατά πόσο είναι αποτελεσματικές οι χρηματοοικονομικές αναφορές των κοινωνικών τραπεζικών επιχειρήσεων της Σκωτίας, σύμφωνα με το “Triple Bottom Line”, αλλά και ποιες είναι οι μεταβλητές που επηρεάζουν την διαφάνεια των αναφορών εξετάστηκαν τρία είδη μεταβλητών: Το μέγεθος των ΚΤ, τον αριθμό των μη εκτελεστικών μελών των ΔΣ και τον αριθμό των σελίδων στις ετήσιες αναφορές. Πρόσθετα, έχουν εξεταστεί τέσσερις βασικοί χρηματοοικονομικοί δείκτες των αντίστοιχων ιδρυμάτων και έχουν ομαδοποιηθεί με τη μέθοδο “ συνάρτηση ασαφούς συμμετοχής ” ώστε να παραχθεί ένα ποσοστιαίο ΕΧΑ μέγεθος σύγκρισης για κάθε τράπεζα με βάση την Αξία και την Φερεγγυότητα και να αντιστοιχηθεί με το ποσοστιαίο μέγεθος που έχει παραχθεί από την εξέταση της ΕΚΕ. Τέλος, η εξέταση μας περιέλαβε την ερμηνεία των συνολικών αποτελεσμάτων μας με βάση τις θεωρίες των ενδιαφερομένων και των αντιπροσώπων, προκειμένου να διερευνηθεί ο τρόπος της στρατηγικής διαχείρισης και αντιπροσώπευσης με άξονα τις βασικές παραμέτρους των δύο θεωριών.
Τα αποτελέσματά μας έδειξαν θετική σχέση αναφορικά με του βαθμού ΔΠ και το μέγεθος των κοινωνικών τραπεζών. Ταυτόχρονα ο αριθμός των μη εκτελεστικών μελών του ΔΣ και ο αριθμός των σελίδων στις ετήσιες αναφορές είναι οι μεταβλητές που έχουν αρνητική συσχέτιση με το βαθμό ΔΠ, ενώ συνολικά υπάρχουν ενδείξεις σύνδεσης μεταξύ ΕΚΕ και ΕΧΑ.
Τα εγχειρήματα της Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας (ΚΑΟ) στην Ελλάδα, όπως και στον υπόλοιπο κόσμο, αναζητούν διαρκώς τρόπους να στηριχθούν χρηματοπιστωτικά όχι μόνο για την έναρξη της δραστηριότητας τους αλλά και για την περαιτέρω επιβίωση […]
Οι Κοινωνικά Υπεύθυνες Δημόσιες Συμβάσεις (ΚΥΔΣ), αποτελούν εργαλείο πολιτικής για την επίτευξη δευτερευουσών κοινωνικών στόχων μέσα από τις δημόσιες αγορές και τη χρήση του δημόσιου χρήματος. Υποστηρίζονται από την ενωσιακή και εθνική νομοθεσία για τις […]
Οι κοινωνικές επιχειρήσεις συνδυάζουν στοιχεία παραδοσιακών κερδοσκοπικών εταιρειών και κοινωνικών μη κερδοσκοπικών οργανισμών. Όσον αφορά τη δομή τους, πολλές κοινωνικές επιχειρήσεις λειτουργούν όπως οι παραδοσιακές επιχειρήσεις. Έχοντας κοινωνική κατεύθυνση, πολλές από αυτές παράγουν και διαθέτουν […]